چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: آمریکا به بنیامین نتانیاهو هشدار داد که در صورت ادامه ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست‌نشین قطعنامه‌های شورای امنیت علیه این رژیم را وتو نخواهد کرد.

obama-netanyahu

مقامات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی تصریح کردند بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل به سبب هشدارهای آمریکا فعلا طرح تازه‌ای را برای ساخت‌وساز در شهرک‌های صهیونیست نشین به تصویب نرسانده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم ، منبع مذکور تصریح کرد واشنگتن به رژیم صهیونیستی هشدار داده است که فرانسه قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص غیرقانونی اعلام کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین به شورای امنیت ارائه دهد و آمریکا نیز در صورت ادامه ساخت‌وساز در این شهرک‌ها از وتوی این قطعنامه خودداری خواهد کرد.

منبع مذکور اشاره کرد نتانیاهو در نشست اخیر کابینه مجازات‌های تازه‌ای علیه فلسطینیان در قدس و کرانه باختری اعمال کرد اما با درخواست وزرای حزب‌های لیکود و خانه یهودی در خصوص تصویب طرح‌های تازه شهرک‌سازی به شدت مخالفت کرد.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد آمریکا به این رژیم ابلاغ کرده است که به دقت پیگیر تصمیم‌هايی است که در نشست کابینه امنیتی کنست صهیونیستی اتخاذ می‌شود.

همچنین یک منبع دولتی عالی رتبه صهیونیستی اظهار داشت که هرگز حمایت‌های بین‌المللی را به خاطر ساخت‌وساز در شهرک صهیونیست نشین ایتمار از دست نمی‌دهیم.

منبع مذکور تصریح کرد نتانیاهو به وزرای حزب خانه یهودی اعلام کرده است که به ساخت‌وسازهای جدید در شهرک‌های صهیونیستی که می‌تواند خطری برای شهرک نشینان باشد، نیازی نيست.

برخی منابع به نقل از نتانیاهو در نشست‌های غیرعلنی دولت صهیونیستی آورده‌اند که او گفته است باید در فکر راه حلی سیاسی برای وضعیت موجود بود نه این‌که ناشیانه وارد عمل شد و با اظهارنظرهای تند در پایگاه‌های اجتماعی همچون توئیتر ( اشاره به اظهارات وزرای تندرو در خصوص توسعه شهرک سازی) هرگز نمی‌توان دست به اقدام‌هايی سیاسی زد.

کد خبر 309713

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha