همشهری آنلاین: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد و پس از ورود به این کشور به پایگاه نیروهای آمریکایی در بگرام رفت.

 سفر غیرمترقبه وزیر دفاع آمریکا به افغانستان

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وی برای بررسی اوضاع امنیتی شکننده امنیتی به افغانستان سفر کرده و پیش از سفر به این کشور، توقفی در بغداد نیز داشته است.

وزارت دفاع آمریکا دو روز قبل، گزارشی از وضعیت امنیتی افغانستان به کنگره ارایه کرد و گفت که مقاومت و انعطاف ناپذیری طالبان، وضعیت امنیتی در این کشور را شکننده کرده است.

در گزارش وزارت دفاع آمریکا آمده است که امنیت افغانستان از ناحیه گروه های طالبان، القاعده و داعش مورد تهدید قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا در این گزارش مدعی شده که با کاهش نقش نظامیان آمریکا و نیروهای خارجی در افغانستان، طالبان جسورتر شده و راهبرد حمله به نظامیان افغان را برای کسب موقعیت های بهتر، انتخاب کرده اند.

گروه طالبان نیز با انتشار گزارشی از وضعیت امنیتی افغانستان در ماه نوامبر میلادی مدعی شد که این گروه در این ماه توانسته چندین شهرستان در استان های مختلف را تصرف کند.

این گروه در روزهای گذشته با حمله گسترده به استان هلمند واقع در جنوب افغانستان، قصد تصرف این استان را داشت، اما نیروهای امریکایی برخلاف توافق نامه امنیتی که می بایست در نبردها تنها نقش مشورت به نظامیان افغان را ایفا کنند، وارد جنگ شد و مانع تصرف طالبان شد.

احتمال می رود سفر وزیر دفاع امریکا به افغانستان در ارتباط با حضور دوباره نیروهای امریکایی در نبردها صورت گرفته باشد.

کد خبر 318469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha