همشهری آنلاین: طراحی نظام جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایرانی، ابلاغ سرفصل‌های جدید روانشناسی، علوم سیاسی و زبان‌های خارجی به دانشگاه‌ها، آغاز آمایش رشته‌های دانشگاه آزاد استان تهران و ... از اهم اخبار آموزش عالی در روز شنبه ۲۱ شهریور ۹۴ است.

  • نظام جديد رتبه‌بندی دانشگاه‌هاي ايراني

فارس: دكتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزير علوم، تحقيقات و فناوري از تدوين طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی خبر داد و با ابراز امیدواری نسبت به نهايي شدن اين طرح تا پایان شهریور ماه 94، گفت: پس از تائید نهایی این طرح، اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های دولتی جمع‌بندی شده و دانشگاه‌ها سطح‌بندی می‌شوند. پس از سطح‌بندی، دانشگاه‌ها رتبه‌بندی شده و دانشگاه‌های برتر مورد حمایت قرار گیرند.

وي افزود:حمایت‌ها تنها در حوزه مالی نیست بلکه بخش مهم آن حمایت‌های ویژه حقوق آموزش عالی است تا دانشگاه‌هایی که در سطوح بالاتر قرار می‌گیرند تحت حمایت‌های ویژه از نظر توسعه علمی، توسعه فناوری و تعاملات بین‌المللی باشند.

  • شيوه تعیین شهریه دوره‌هاي شبانه و پردیس‌هاي دانشگاهي

ايسنا: دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعیین شهریه دوره‌های شبانه و پردیس‌ها توسط هیات امنای دانشگاه و بررسی و تصویب آن توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌ها میزان افزایش شهریه خود را 15 تا 25 درصد اعلام کرده‌اند.

  • ابلاغ سرفصل‌هاي جديد علوم سياسي به دانشگاه‌ها

مهر: دكتر غلامعلي حداد عادل رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: سرفصل‌های ۳ رشته روانشناسی، علوم سیاسی و زبان‌های خارجی مانند چینی و اسپانیایی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از سال تحصیلی جدید باید این سرفصل‌ها تدریس شود. هنوز منابع رسمی تائید شده‌ای مانند کتاب برای این رشته‌ها وجود ندارد، اما سرفصل‌های درس‌ها مشخص شده و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تدریس خواهد شد.

  • افزایش وام دکتری

مهر: دكتر وحيد احمدي معاون پژوهشی وزير علوم، تحقيقات و فناوري از تلاش برای افزایش وام دکتری خبر داد و گفت: سال گذشته حدود۲۰ الی  ۲۵ میلیارد تومان وام دکتری پرداخت شد و امسال نیز برنامه این است که کاهش نیابد. تلاش می‌کنیم در زمان بودجه با کمک مجلس و دولت بتوانیم افزایش بودجه وام دکتری را محقق کنیم.

  • آغاز آمايش رشته‌هاي دانشگاه آزاد استان تهران

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامي در گردهمایی روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد استان تهران از تشکیل کارگروهي براي آمايش رشته‌هاي واحدهاي دانشگاه آزاد در استان تهران خبر داد و درباره آغاز فعالیت کمیته سه نفره برای تصویب رشته‌های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد، گفت: اين كارگروه مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی اقدام مي‌كند و با فعاليت آن رشته‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با سرعت بیشتری تصویب خواهند شد.

کد خبر 306957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha