همشهری آنلاین: اعلام نتایج آزمون‌ها، اظهارات صریح رئیس سازمان امور دانشجویان درباره بورسیه‌ها، نظر یک مرجع تقلید درباره دانشگاه‌های تک‌جنسیتی، تعیین متولی جدید راه‌اندازی شبکه علمی کشور و ... از اهم اخبار بسته خبری آموزش عالی همشهری آنلاین در روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور ماه است.

  • اعلام نتایج کنکور سراسری

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 94 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org خبر داد و گفت: 428 هزار و 478 نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند كه از این تعداد 58 درصد زن و 42 درصد مرد هستند كه زمان ثبت‌نام آنها از 22 تا 25 شهریور ماه خواهد بود.

  • نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد

فارس: اسامي پذيرفته‌شدگان نهايي دوره‌های با آزمون و بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامي در پایگاه اطلاع‌رسانی این دانشگاه منتشر شد. زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این دوره‌ها دوشنبه و سه‌شنبه 23 و 24 شهریور ماه است.

  • سند تحول علوم انسانی تهیه شد

مهر: دكتر غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای تحول علوم انسانی از تهيه سند تحول علوم انسانی خبر داد و گفت: اين سند تا پايان هفته جاری برای بررسی و تصویب به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

  • ادامه تحصیل بورسیه‌های سال‌های گذشته با روند قانونی

فارس: مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: بورسیه‌های سال‌های گذشته مطابق آنچه بر اساس قانون اعلام شده است، می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و فقط همان 36 نفر که تخلف‌شان مشخص شد، از ادامه تحصیل منع شدند. روند قانونی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و مشکلی برای ادامه تحصیل این افراد بر اساس اعلام قانون وجود ندارد.

  • نظر آیت‌الله مکارم شيرازي درباره طرح تک‌جنسیتی در دانشگاه‌ها

ايسنا: آیت‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی مرجع تقلید در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه حضرت معصومه (س) قم، با بیان این‌که «در انتخاب دانشگاه باید مردم را آزاد گذاشت»، گفت: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی‌ کردن دانشگاه‌ها بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

  • تصميم جديد براي راه‌اندازی شبکه علمی کشور

ایرنا: دكتر محمد فرهادي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت فعال شدن هر چه سریع‌تر شبکه علمی کشور تاکید کرد و راه‌اندازی شبکه علمی کشور را به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران محول کرد.

شبکه علمی کشور، شبکه‌ای مستقل است که با استفاده از فیبر تاریک، تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی را به یکدیگر متصل کرده و امکان اتصال به دیگر شبکه‌های علمی معتبر جهانی از جمله شبکه علمی اروپا را دارا هستند. دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشترکان این شبکه هستند.

  • اظهارنظر درباره عاقبت بازنشستگي اساتيد

مهر: دکتر محمدرضا تخشید، رئیس جدید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با ابراز ناخشنودی نسبت به روند بازنشستگی برخی استادان دانشکده، گفت: بازنشستگی ناخواسته برخی از استادان دانشکده از نظر علمی به دانشکده ضربه زد و و جایگاه دانشکده حقوق و علوم سیاسی را نسبت به دانشکده‌های دیگر پایین آورد.

کد خبر 306567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha