همشهری‌آنلاین: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با تکیه بر مفهوم صلح و با بهره‌گیری از جلوه‌های تصویرگری برگزار می‌شود و شعر درخت دوستی بنشان که... به عنوان نماد مفهوم صلح انتخاب شده است.

انتخاب شعر درخت دوستی بنشان... به عنوان نماد مفهوم صلح هفته کودک

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد محیط طباطبایی قائم مقام ایکوم و مشاور رییس پژوهشگاه با بیان این مطلب در نشست برنامه ریزی هفته ملی کودک تصریح کرد: محور برنامه‌های امسال هفته کودک جامعه پایدار است.

وی با اشاره به نزدیکی روز جهانی صلح با روز جهانی کودک افزود:مفهومی که امروزه جامعه ما و دیگر جوامع را با رویکردی متفاوتتحث تأثیر قرار می‌دهد صلح استزیرا که جنگ زمانی به پایان می‌رسد که صلح روی دهد.

او خاطر نشان کرد :مفهومی را که امسال در پایداری به آن نگاه می‌کنیم صلح است.

‌طباطبایی با بیان اینکه بیان قصه ها شیوه سال‌های گذشته برای بیان مفاهیم مورد نظر بودندتصریح کرد :امسال می‌خواهیم انتقال مفاهیم صلح با تصویرگری از طریق نقاشی، عکاسی ، نقاشی متحرک و... صورت گیرد.

قائم مقام ایکوم تصریح کرد که در ایکوم و پژوهشگاه به شکل نشانه موزه ای را پایگاه قرار می‌دهیم که به احتمال زیاد کاخ موزه نیاوران خواهد بود.

وی افزود: کاخ نیاوران در سال 93 در سطح موزه‌های بزرگ در شاخص کودک و نوجوان،موزه برتر شناخته شده است.
طباطبایی اظهار داشت :5مهر در موزه ملی برنامه پنه لوپه که نماد وفاداری است برگزار می‌شود و شعر درخت دوستی بنشان که...به عنوان نماد مفهوم صلح امسال انتخاب شده است.

لیلا کفاش زاده رییس دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز با بیان گوشه ای از فعالیت‌های این دفتر به شرح برنامه‌های پژوهشگاه در روز جهانی و هفته ملی کودک پرداخت.

او افزود:رونمایی از ثبت دومین عروسک بومی در فهرست میراث ناملموس، رونمایی کتاب تکه و تکه چی (پوپک عظیم پور)، رونمایی دی وی دی زیر گنبد کبود (سودابه سالم )، طراحی پوستر و کارت پستال با عکس کودکان دوره قاجار ، امضای تفاهم نامه با هلال احمر و برپایی نمایشگاه تکم از برنامه‌های پژوهشگاه است.

کفاش زاده تصریح کرد:امسال چهارمین سال پیاپی است که برنامه‌های روز جهانی کودک (16مهرماه )در قالب هفته ملی کودک (15تا22مهر ماه) توسط چندین نهاد و سازمان برگزار می‌شود که این نشان از اهمیت موضوع کودک دارد.

درادامه نمایندگانی از موزه‌های فرش،آبگینه ، عروسک‌های ملل ،موزه ملی ،موزه صلح ، موسسه آوای طبیعت پایدار، موزه گرافیک، موزه سعد آباد، موزه نیاوران ، گروه فرهنگی راز گردونه و... به بیان برنامه‌های خود در هفته ملی کودک پرداختند.

کد خبر 306423

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha