گروه شهری: سومین جشنواره غنچه‌های شهر از دهم تا 18مهرماه امسال همزمان با روز جهانی کودک در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران دیروز درمصاحبه با همشهری گفت: این جشنواره شامل دو بخش است یکی بخش علمی جشنواره که شامل فراخوان مقاله و دیگری نشست‌های تخصصی است که در محل برگزاری جشنواره برپا می‌شود.
معدنی‌پور از اعلام فراخوان مقاله به مناسبت سومین جشنواره غنچه‌های شهر خبر داد و اینکه قرار‌است بهترین مقالات در روز اختتامیه جشنواره معرفی شده و مورد تقدیر قرار گیرند، علاوه براین در طول برگزاری این جشنواره هر روز نشست‌های تخصصی با حضور استادان و صاحب‌نظران برگزار خواهد شد.

وی گفت: روزهای جشنواره براساس نیازهای کودک چنین نامگذاری شده است: روز اول شهر کودک، فضاهای شهری، روز دوم شهر کودک، فرهنگ و هنر، روز سوم شهر کودک، حمل‌ونقل و ترافیک، روز چهارم شهر کودک، بهداشت و سلامتی، روز پنجم شهر کودک، بازی و سرگرمی، روز ششم شهر کودک، کودک، خانواده و تربیت اسلامی.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: در این جشنواره همچنین نمایشگاهی شامل بازی و سرگرمی، خلاقیت، پوشاک و تغذیه، سلامتی و ایمنی، تعلیم و تربیت و دین فرهنگ خواهیم داشت که در آن علاوه بر اینکه واحدهای درون شهرداری اعم از سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل به ارائه فعالیت‌های خود در حوزه کودک می‌پردازند، سازمان‌های مردم نهاد و تولید‌کنندگان بخش خصوصی ایرانی نیز شرکت می‌کنند.

به گفته معدنی پور، جشنواره غنچه‌های شهر از چند مرحله تشکیل شده‌است. مرحله نخست آن شامل کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌های فرزند پروری در تمامی محلات شهر تهران از 31تیرماه آغاز شده است و اهداف اجرایی آن ارائه آموزش‌های لازم درباره شیوه صحیح تربیت کودک از دیدگاه قرآن، سنت اهل‌بیت(ع) و روانشناسی و هویت دادن به گرایش‌های مشارکت جویانه والدین و آشنا‌یی والدین با نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان است.

مدیرکل امور بانوان همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی درکارگاه‌های جشنواره غنچه‌های شهر سخن گفت که در چهار بخش مذهبی و دینی، امور تربیتی، بازی و سرگرمی و مهارت‌های ارتباطی به اجرا درآمده است. در این کارگاه‌های آموزشی در بحث امور مذهبی به ارائه آموزش داستان‌های قرآنی و روش‌های تربیتی فرزندپروری براساس سیره قرآن به مادران پرداخته می‌شود.

در بخش امور تربیتی نیز آموزش آشنایی با اصول تربیت کودک و آشنایی با ادبیات کودکانه و هوش هیجانی کودک و روش‌های تربیتی مؤثر بر عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان آموزش داده می‌شود و در بخش بازی و سرگرمی نیز به بررسی تأثیر بازی بر خلاقیت، سلامت جسم و روح و روان کودک پرداخته خواهد شد.

جشنواره غیر متمرکز از اول شهریور

معدنی‌پور همچنین از برپایی جشنواره غیرمتمرکز غنچه‌های شهر خبر داد که از اول تا آخر شهریور ماه امسال (روزهای پنجشنبه و جمعه) برگزار می‌شود. وی در این‌باره گفت: باتوجه به اینکه امسال سال جهانی سلامت و سالمندان است به همین مناسبت درجشنواره غیرمتمرکز غنچه‌های شهر که (پیش از برگزاری جشنواره اصلی که در بوستان گفتگو) در سطح مناطق 22گانه بر پا خواهد شد، برنامه‌های مشترکی برای خردسالان و پدر بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: قاعدتا در جشنواره غیرمتمرکز به نوعی بحث نمایشگاه محصولات دست‌ساز خانواده در حوزه کودک به نمایش درخواهد آمد و هدف اصلی آن ایجاد محیط آموزشی شاد و مفرح برای کودکان و ارائه برنامه‌های منطقه‌ای در حوزه کودک به شهروندان است. در این نمایشگاه همچنین در نظر داریم تا از محصولات تولید‌کنند‌گان ایرانی که به‌نحوی در حوزه کودک فعال هستند نیز حمایت کنیم.

کد خبر 179622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز