همشهری آنلاین: منابع اطلاعاتی از بروز اختلاف میان متجاوزان به یمن پس از عملیات موشکی ضد پایگاه صافر در مأرب خبر داد. امارات اعلام کرد"‌همه نیروهایش را از جنگ زمینی با یمن خارج می کند."‌ منابع خبری از ضرب الاجل ۲۴ ساعته یمن به متجاوزان سعودی و اماراتی خبر دادند.

شکاف در میان ائتلاف متجاوزان به یمن؛ امارات جا زد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه المسیره، متجاوزان، یکدیگر را به خیانت و افشای اطلاعات متهم می کنند.

المسیره روز شنبه از حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به دو پایگاه « السوده» و «المطعن» سعودی در جیزان با موشک کاتیوشا خبر داد.

یگانهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایات رژیم آل سعود علیه مردم یمن به درهم کوبیدن مراکز نظامی ارتش سعودی در استانهای جیزان ، نجران و عسیر عربستان ادامه می دهند.

یک منبع نظامی به المسیره گفت: یگانهای موشکی 20 فروند موشک به تجمع سربازان سعودی در روستای غاویه در استان جیزان شلیک کردند. همچنین مراکز نظامی ارتش سعودی در ابو سلول ، ملح، خزان ، خوجره و رمضه و جمارک طویل در جیزان با تعدادی موشک هدف قرار گرفت.

نیروهای یمنی شش فروند موشک به مرکز نظامی بلیالین در نجران شلیک کردند. مقر توپخانه های ارتش سعودی در همدان و العشه در نجران هدف حملات موشکی نیروهای یمنی قرار گرفت.

  • ضرب الاجل ارتش یمن به نظامیان سعودی و اماراتی

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نیروهای متجاوز خارجی به ویژه سعودی و اماراتی بیست و چهار ساعت مهلت دادند خاک این کشور را ترک کنند در غیر این صورت به سرنوشت سایر نیروهای مهاجم در مأرب دچار خواهند شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری الاتحاد پرس یمن، یک کارشناس نظامی بلند پایه در نیروهای مسلح یمن گفت عملیات ویژه دیروز نیروهای ارتش یمن در استان مأرب که به کشته شدن دهها نظامی سعودی و اماراتی و بحرینی منجر شد یک پیام روشن برای نیروهای مهاجم و متجاوز سعودی و اماراتی داشت.

وی گفت: ما تأکید می کنیم ارتش یمن تا کنون همه توان خود را به کار نگرفته است و تنها شمار اندکی از نیروهای ارتش به استعداد دو تیپ و همچنین جنگجویان جنبش انصار الله در جبهه‌ها حضور دارند.

این کارشناس نظامی تصریح کرد ارتش یمن بیش از 153 تیپ دارد که زیر مجموعه گارد ریاست جمهوری هستند و 16 تیپ نیز در قالبهای مختلف فعالیت می کنند. 12 تیپ در قالب نیروهای امنیت مرکزی فعال هستند. 12 تیپ نیز نیروهای واکنش سریع و 11 تیپ نیز نیروی هوایی را تشکیل می دهند. علاوه بر این یمن نیروهای امنیت عمومی ،‌ نیروهای گارد ساحلی ، نیروی دریایی و پلیس نظامی و پلیس پیاده نظام و نیروهای دیگر دارد.

این کارشناس گفت: به همین سبب نیروهای ارتش یمن به نیروهای متجاوز 24 ساعت مهلت می دهند خاک یمن را ترک کنند تا خون باقمیانده نیروهای مزد بگیر سنگالی و سودانی و دیگر نیروهای مهاجم ریخته نشود.

  • مارب،‌ گورستان متجاوزان سعودی و اماراتی

97 نظامی سعودی ، 83 سه نظامی اماراتی و 31 نظامی بحرینی در عملیات دیروز ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب کشته شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری الاتحاد پرس یمن، منابع آگاه گفتند 165 نظامی سعودی ، 171 نظامی اماراتی و 71 نظامی بحرینی نیز بر اثر اصابت موشک بالستیک توچکای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مکان تجمع نیروهای متجاوز خارجی در منطقه صافر در استان مأرب نیز زخمی شدند.

همچنین 67 نفر از مزدوران وابسته به حزب اصلاح [اخوان المسلمین یمن] که با نیروهای خارجی همدستی می کنند در این حمله کشته و 121 نفراز آنها نیز زخمی شدند.

شماری از اجساد به ویژه اجسادی که در نزدیکی محل ا صابت موشک بالستیک سوخته شده شناسایی نشده است.

این موشک زمانی به هدف اصابت کرد که نیروها برای گوش دادن به سخنرانی فرمانده نیروهای اماراتی تجمع کرده بودند. وی در این حمله به شدت زخمی شده است.

شش فروند هواپیمای ترابری نظامی اماراتی و سعودی کشته ها و زخمی ها را از محل حمله به سمت مرزهای سعودی منتقل کرده اند و بقیه به همراه مزدوران حزب اصلاح به استان حضرموت گریخته اند.

امارات سه روز عزای عمومی اعلام کرده و این در حالی است که دولت این کشور و رسانه های وابسته به متجاوزان به کشته شدن بیش از 45 سرباز اماراتی اذعان کرده اند.

ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس امیر نشین دبی فاش کرد نوه رئیس سابق امارات از جمله دهها افسر و سرباز سعودی، اماراتی و بحرینی است که بر اثر اصابت موشک بالستیک توچکای ارتش و کمیته های یمن به محل تجمع آنها در استان مأرب یمن کشته شدند.

  • وزارت دفاع امارات: همه نیروهایمان را از یمن خارج می کنیم

امارات در پی ضربه مهلک دیروز به نظامیان متجاوز این کشور در استان مأرب یمن که به هلاکت بیش از83 سرباز اماراتی منجر شد برای خارج کردن نیروهای زمینی اش از یمن آماده می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری پانورامای الشرق الاوسط، این تصمیم یک روز پس از وارد آمدن تلفات سنگین به ائتلاف متجاوزان سعودی در حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به مقر تجمع نیروهای مهاجم در منطقه صافر در استان مأرب، گرفته شده است.

منابع یمنی اعلام کردند "وزارت دفاع امارات تصریح کرده است همه نیروهای زمینی خود را از یمن خارج می کند".

  • بالگردهای آپاچی سعودی در آتش موشک بالستیک یمنی ها

این منابع افزودند: این موشک ویرانی هایی را نیز در فرودگاه صافر به وجود آورد . در این فرودگاه بالگردهای آپاچی مستقر بودند که پنج فروند از آنها نیز در آتش سوخت و کاملا منهدم شد.

تعداد زیادی تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی نیز در این حملات منهدم شدند.

  • از فرار تا تله القاعده

نیروهای سعودی و اماراتی در پی هلاکت دهها نفر از آنان در حمله موشکی نیروهای یمنی در منطقه صافر استان مأرب به استان حضرموت عقب نشینی کردند.

شمار زیادی از نظامیان ارتش امارات عربی متحده پس از فرار از حملات ارتش یمن گرفتار تروریست های القاعده شدند.

به گزارش پایگاه خبری «میدل ایست پانوراما»، پس از فرار شمار زیادی از نظامیان اماراتی از استان مارب به طرف استان حضرموت یمن، تروریست های القاعده با حمله به این نظامیان خودروهای زره پوش، تجهیزات نظامی و پول های آنها را غارت کردند.

  • تأسیسات حیاتی عربستان در تیررس سامانه های موشکی یمن

سرتیپ شرف لقمان سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: ضربات دیگری علاوه بر این ضربه به نیروهای متجاوز وارد خواهد شد و ارتش یمن سامانه موشکی در اختیار دارد که در زمان مناسب به کار خواهد گرفت.

سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: ارتش این کشور همه تحرکات نیروهای مهاجم و مزدور را زیر نظر دارد و زمان مناسب حمله به آنان را انتخاب می کند.

وی فاش کرد: ارتش یمن سامانه موشکی دارد که هنوز استفاده نشده است و می تواند تأسیسات حیاتی را در عمق عربستان هدف حمله قرار دهد.

عربستان همچنان در شوک این حمله به سر می برد و اعلام کرده است تحقیقات برای مشخص شدن جزئیات این حادثه ادامه دارد.

حمله سهمگین ارتش و کمیته های مردمی یمن به تجمع نظامیان سعودی اماراتی در استان مأرب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا رسانه‌های حامی تجاوز به یمن از حمله قریب الوقوع به صنعاء خبر داده بودند.

شبکه العالم هم گزارش داد: 42 نفر از اعضای القاعده و مزدوران منصور هادی در درگیری با ارتش و کمیته های مردمی یمن در تعز به هلاکت رسدند.

  • حملات خونین به 5 استان یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، استانهای صنعاء، صعده ، مأرب ، حَجِّه و تعز دیشب و بامداد شنبه هدف حملات جنگنده های سعودی قرار داشت و حملات به صعده و صنعاء امروز نیز ادامه دارد و شمار دیگری به خاک و خون کشیده شدند.

پنج نفر در حملات امروز در صعده شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

جنگنده های عربستان سعودی دو باره به فرودگاه صنعا حمله هوایی کرد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: درهای این کشور همچنان برای هرگونه راه حل سیاسی فراگیر باز است.

محمد البخیتی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود:« گروههای یمنی مخالف تجاوز نظامی رژیم سعودی به یمن، تصمیم گرفته اند دولت جدید تشکیل دهند و یک رئیس جمهور توافقی برای یمن انتخاب کنند، هدف اساسی از میان برداشتن خلاء سیاسی در قوه مجریه کشور است اما درهای کشور همچنان بر روی راه حل های سیاسی فراگیر، با حضور همه گروههای یمنی حتی گروههای مخالف انقلاب مردمی یمن که هم اکنون در ریاض حضور دارند باز خواهد بود.»

  • تظاهرات ضد سعودی مقابل کاخ سفید، پیشکش به ملک سلمان

صدهای فعال سیاسی در اعتراض به تجاوز عربستان در یمن در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، همزمان با دیدار ملک سلمان عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، صدها فعال سیاسی در اعتراض به نقض حقوق بشر از سوی عربستان سعودی در مقابل کاخ سفید در واشنگتن تظاهرات کردند و توقف تهاجم به یمن را خواستار شدند.

کد خبر 306163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha