همشهری آنلاین: دو فروند ناوشکن نیروی دریایی ارتش هند صبح روز جمعه وارد آبهای استان هرمزگان شدند و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ( بندرعباس) پهلو گرفتند.

ناوشکن

به گزارش ایرنا، پس از پهلوگیری ناوهای هندی، مراسم رسمی نظامی با نواختن سرود ملی کشور هند و جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و فرماندهان این ناوها از سوی ناخدا رامین تقی پور رییس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و شماری از فرماندهان این نیرو مورد استقبال قرار گرفتند.

این ناوگروه متشکل از ناوشکن های F39 وF37 در راستای برنامه های صلح و دوستی بین کشورهای دریایی هرساله در ماههای مرداد و شهریور یکی از کشورها را انتخاب و امسال نیز به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و قرار است چهار روز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش توقف داشته باشند.

دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان نیروی دریایی کشورمان ، مقامهای ارشد استان هرمزگان و همچنین بازدید از منطقه یکم، بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی استان هرمزگان و سفر به جزایر استان از دیگر برنامه های ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش هند به بندرعباس می باشد.

اجرای برخی برنامه های فرهنگی و ورزشی بین نیروهای دریایی هند و ایران نیز پیش بینی شده است.

در همین راستا چهارشنبه این هفته سرپرست افسران عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند به همراه هیات نظامی بلندپایه متشکل از 16 افسر عالی رتبه این دانشگاه در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفته بود: ایران و هند می توانند با گسترش همکاری های مشترک و منطقه ای، نقش حائز اهمیتی را در برقراری امنیت دریایی ایفا کنند.

سپهبد جن ناواکران سینجی افزود: دو کشور دوست ایران و هند می توانند با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده اند، نیروی دریایی می تواند در تمام آب های آزاد و بین المللی دریانوردی کند، به دریانوردی بپردازند.

وی ادامه داد: تبادل ناوگروه بین ایران و هند می تواند به گسترش تجربیات نیروهای دریایی دو کشور در حوزه های مختلف کمک شایان توجه ای کند.

سپهبد جن ناواکران سینجی به دریادار سیاری پیشنهاد کرد، چندین فروند از ناوهای جنگی جمهوری اسلامی ایران را به نمایشگاه بین المللی هند که در فوریه سال آینده برگزار خواهد شد، اعزام کند.

وی گفت: از فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقاضای ارتباط دریایی بیشتر را میان دو کشور داریم.

14 آذرماه سال 92 نیز بیست و هشتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه حضور مقتدرانه این نیرو در آبهای بین المللی با همراهی زیردریایی یونس وارد بندر بمبئی در سواحل هندوستان شد.

این ناوگروه شامل زیردریایی کیلوکلاس یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس با همراهی بالگردهای رزمی بود که در بندر بمبئی پهلو گرفت و مورد استقبال مقامات نظامی نیروی دریایی غرب هند قرار گرفت.

علاوه بر مقامات نظامی نیروی دریایی غرب هند، مقامات محلی ایالت ˈماهاراشتراˈ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هند از این ناوگروه استقبال کردند.

ناوگروه کشورمان به مدت سه روز در بندر بمبئی حضور داشت و در این مدت مقامات دریایی هند با فرماندهان و پرسنل ناوگروه جمهوری اسلامی ایران دیدار و از زیر دریایی یونس، ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بندرعباس بازدید کردند.

کد خبر 305261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha