همشهری آنلاین: فرمانده مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) منجیل گفت: شکست در پیمان نامه تکاوران و تفنگداران دریایی ارتش جایی ندارد، زیرا آنان افتخار به کشته شدن در راه آرمانهای مقدس اسلام که همانا شهادت در راه خدا است را با کمال میل و با قدرت تمام بارها اعلام کرده اند.

علیرضا بیاتی

امیر دریادار دوم «علیرضا بیاتی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، برنامه های آموزشی این مرکز را برای تربیت افسران، درجه داران پایور و ناویان وظیفه تکاور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای نظامی کشور تشریح کرد و گفت: این آموزش ها با ماموریت ها و ویژگی ها مومن بودن، متعهد بودن، متفکر بودن، روحیه سلحشوری داشتن، شهادت طلب بودن، ولایت مدار بودن و با بصیرت بالا بودن پایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مرکز آموزشی با بهره گیری از توان و تخصص داخلی و تجربیات گرانبهای هشت سال دفاع مقدس و بیش از 45 سال قدمت آموزشی و آخرین نیازهای تیپ های تفنگدار و تکاور دریایی منطبق با ماموریت های نیروی دریایی ارتش، نسبت به آموزش فرزندان برومند این مرز و بوم(افسر، درجه دار و ناویان تکاور) تحت عنوان دوره های تفنگداری، عملیات آبخاکی، تکاور دریایی، شناسایی دریایی( اس. بی . اس)، به فعالیت های آموزشی می پردازد.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) نیروی دریایی ارتش، اضافه کرد: همچنین برگزاری دوره های آموزشی عالی آبخاکی، عالی تکاور دریایی، افسران مقدماتی تکاور و آبخاکی، سرپرستی و تخصصی آبخاکی و تکاور، دوره های عرضی متعدد(شناورهای هجومی، پدافند هوایی، ضدزره، مربیگری مقاومت جسمانی، جهت یابی، تخریبات سطحی و زیر سطحی، پدافند در مقابل جنگ های نوین، مخابرات دریایی، عملیات روانی، پدافندغیرعامل، شناخت رزم متجاوز، سلاح سبک، سلاح سنگین، دکلهای اعتماد به نفس کوهستان و تک تیرانداز) از دیگر توانمندی های این مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی است.

دریادار دوم بیاتی توضیح داد، برگزاری دوره های مورد نیاز سایر نیروها و واحدهای نظامی و انتظامی کشور از دیگر ویژگی های این مرکز آموزشی وابسته به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: تکاوران دریایی امروزه با بهره گیری از آموزش های کلاسیک و غیر کلاسیک که شالوده اصلی آن در این پایگاه آموزش داده می شود، به عنوان یک نیروی زبده و بازدارنده در ماموریت اسکورت کشتی های تجاری و نفت کش ها برای عبور در خلیج ها و آبراههایی که تهدید دزدان دریایی در آنها وجود دارد، شرکت کرده و مانع دست یابی آنها به سرمایه های اقتصادی کشور می شوند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) منجیل در خلال مبارزه بی امان با جدایی طلبان، منافقین و نیروهای حزب عراق در جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، افزود: این مرکز 93 شهید تکاور را در دوران هشت ساله دفاع مقدس و 15 شهید تکاور دیگر را نیز بعد از پایان دفاع مقدس و در عملیات های غیر جنگی تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه از جمله واقعیت های عملیات بیت المقدس حضور تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این عملیات است که همواره کمتر در اخبار و گزارشهای مربوط به این رویداد بزرگ بیان شده است، افزود: در مقاومت 34 روزه و همچنین عملیات آزادسازی خرمشهر 75 تکاور نیروی دریایی به شهادت رسیدند.

امیر دریادار دوم بیاتی، گفت: این نیروهای ویژه اما گمنام به واسطه وجود پایگاه که در ضلع جنوبی خرمشهر واقع بود در درگیری های 34 روزه مقاومت خرمشهر حضور فعال داشتند و در واقع محور کار دفاع 34 روزه خرمشهر، نیروی دریایی ارتش بود.

فرمانده مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم(ع) منجیل، با بیان اینکه در زمان حاضر تکاوران و تفنگداران دریایی از آمادگی های بالایی برای دفاع از آب های سرزمینی، تامین منافع دریایی و شرکت در سلسله عملیات ویژه دریایی در مبارزه با هرگونه تهدید احتمالی علیه خطوط مواصلاتی جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند، تصریح کرد، این نیروهای ویژه و واکنش سریع ارتش بمانند شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس به ویژه مدافعان شهید 34 روزه خرمشهر در دفاع از کشور، در زمین، آسمان و دریا همانند صاعقه بر سر دشمنان پلید فرود می آیند.

وی گفت: نیروهای زبده عملیات ویژه دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با باور به اینکه من یک تکاور دریایی ام و از دشمن برترم و آماده ام تا سخت ترین و خطرناک ترین ماموریت ها را با ایمان و شجاعت تمام به انجام برسانم و هیچگاه همرزمان خود را در بحرانی ترین شرایط ترک نخواهم کرد، در هر جا که شرایط محیطی و ماموریت آنها ایجاب کند، بر اساس دستورالعمل های صادره از سوی مقام های ذیربط حضور فعال، تاثیرگذار و موفق خواهند داشت.

این فرمانده تکاوران و تفنگداران دریایی ارتش تاکید کرد، شکست در پیمان نامه تکاوران و تفنگداران دریایی جایی ندارد، زیرا آنان کشته شدن در راه آرمانهای مقدس اسلام که همانا شهادت در راه خدا است را با کمال میل و با قدرت تمام بارها اعلام کرده اند و سال ها با خود زمزمه می کنند که برای اعتلای کلمه پاک اسلام و دفاع از کشور و رفع فتنه و ستمگری در عالم آماده شهادت و جانفشانی هستند و در مقابل مستکبرین جهان اندگی به خود هراسی راه نخواهند داد.

امیر دریادار دوم بیاتی افزود: اکنون این نیروهای ویژه در ابعاد سازمانی، نیروی انسانی و همچنین در زمینه آموزش آمادگی رزمی و تجهیز شدن به تجهیزات روز دنیا، برای تامین امنیت خطوط کشتی رانی و باز نگهداشتن این خطوط مواصلاتی در سطح بسیار بالا قرار دارند.

این مقام مسوول در آموزش تکاوران دریایی ارتش گفت: نیروهای زبده عملیات دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره از آمادگی بالایی برای دفاع از مرزهای آبی و سرزمینی در مناطق پرخطر، ناامن و دریاهای آزاد برخوردار هستند.
وی گفت: کلاه سبز تکاوران و تفنگداران دریایی نداجا، نماد صلابت، اقتدار، تخصص ویژه و نشان پیمان نامه سرخ شهادت در راه خدمت به اسلام و میهن اسلامی و پرچم سربازان ولایت مدار و پیرو سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء (ع) است.

کد خبر 307110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha