همشهری آنلاین: امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه داریم تا پایان امسال شناورهای سطحی و حتی زیر سطحی این نیرو به آب اندازی شود.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری در حاشیه آیین استقبال از ناوگروه سی و پنجم اعزامی به خلیج عدن و شمال اقیانوس هند در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به توانمندی های داخلی برای تولید تجهیزات مورد نیاز در سطح داخل اظهار کرد: در این زمینه طراحی ناو خلیج فارس در داخل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تکیه بر توانمندی دانشگاه‌های کشور، صنایع وزارت دفاع و همچنین تکیه بر قشر نیروی جوان کشور برای تامین تجهیزات نیروی دریایی نیازی به خرید از کشورهای خارجی نداریم و روی پای خود ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی از نظر تجهیزات و فن آوری های نو به عنوان پیشرفته ترین نیرو محسوب می شود، بیان کرد: توانایی ساخت همه تجهیزات را داریم و در زمینه ناو موشک انداز، ناوشکن و حتی زیردریایی این را ثابت کرده ایم.

امیر سیاری توانایی های صنایع داخلی را در زمینه ساخت تجهیزات نظامی غیر قابل توصیف دانست و گفت: البته این به این معنا نیست که از علم دنیا خودمان را کنار می گیریم بلکه انجا که نیاز به استفاده از تجربه دیگران باشد، بدون منت گذاری و نیات استکباری و استعماری می شود تبادل نظر داشت.

صبح امروز آیین استقبال از سی و پنجمین ناوگروه و همچنین بدرقه سی ششمین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی در ماموریت به آب‌های شمال اقیانوس هند با حضور سردارتنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه یکم نداجا انجام شد.

کد خبر 307633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha