همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای اجرای اوامر فرماندهی معظم کل قوا، نیروی دریایی ارتش عضویت رسمی همایش فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند را در سال ۲۰۱۸ میلادی دریافت کرده که طی آن نداجا میزبان حدود ۴۵ کشور خواهد بود.

سیاری

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر چهارشنبه در حاشیه دیدار هیات نظامی بلندپایه متشکل از 16 افسران عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند با وی، در جمع خبرنگاران گفت: حوزه شمال اقیانوس هند یکی از مهمترین عرصه های دنیا به لحاظ تجاری برای همه کشورها و وجود خطوط انتقال انرژی است.

وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی ایران و هند نیز این عرصه دریایی بسیار مهم و حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران و هند به عنوان دو کشور اثرگذار در منطقه و دو قدرت دریایی تاثیرگذار در امنیت منطقه ای، می توانند با یکدیگر روابط دریایی گسترده ای داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه دیدار با افسران عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند بر مبنای برقراری ارتباط بیشتر و گسترش دامنه همکاری های مشترک انجام شد، گفت: این دیدار همچنین برای توسعه دیپلماسی دریایی بین دو کشور صورت گرفت که طی آن در مورد اهمیت ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران و امنیت ژئوپلیتیکی شمال اقیانوس هند و کشور هند به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

دریادار سیاری ادامه داد: در این دیدار در مورد مباحثی به تبادل نظر پرداختیم که در توسعه روابط دریایی کمک می کند و امیدواریم با تعاملاتی که داریم و از این پس هم بیشتر خواهیم داشت، بتوانیم روابط خود را افزایش دهیم و در برقراری امنیت شمال اقیانوس هند بیش از پیش تلاش کنیم تا برای برقراری امنیت در مهمترین جایگاه دنیا که امروز شمال اقیانوس هند است نیازی به حضور دیگران نباشد زیرا کشورهای منطقه می توانند با تعامل با یکدیگر این امنیت را برقرار کنند.

وی افزود: تدبیر فرماندهی معظم کل قوا در رابطه با نیروی دریایی بر این است که با کشورهای منطقه و کشورهای فرامنطقه ای که به عنوان کشور دوست می توانند با ما همکاری های مشترکی داشته باشند، ارتباطات دریایی برقرار کنیم و به عنوان دیپلماسی دریایی بر سیاست ها و تعاملات دوجانبه بویژه بین کشورهای منطقه ای اثرگذار باشیم.

دریادار سیاری گفت: در چند سال گذشته ارتباطات متعددی را برای گسترش همکاری های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه ای انجام داده ایم که می توان به رفت و آمد ناوگروه ها و شرکت در همایش فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند اشاره کرد.

کد خبر 305182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha