همشهری آنلاین: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در صدوهشتادوهشتمین درگیری ناوگروه‌های این نیرو با دزدان دریایی این بار دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی نجات یافتند.

ناوگروه

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام خبر نجات دو فروند کشتی تجاری خارجی از چنگ دزدان دریایی، گفت: ناوگروه سی و پنجم این نیرو شب گذشته توانست پس از درخواست کمک یک فروند کشتی تجاری خارجی، با توجه به اینکه نزدیکترین یگان نظامی به این کشتی بود به موقع در محدوده حمله دزدان دریایی در خلیج عدن حاضر و با اجرای آتش پرحجم آنها را مجبور به فرار کند.

وی افزود: در ادامه و با گذشت چهار ساعت، دزدان دریایی که از حمله قبل چیزی عایدشان نشده بود بامداد امروز قصد هجوم به یک کشتی تجاری خارجی با ملیتی دیگر را داشتند که باز هم با واکنش سریع ناوگروه سی‌و‌پنجم نیروی دریایی ارتش مواجه شده و ناکام ماندند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دزدان دریایی در هر دو مرحله پس از ترک محدوده عملیات با حداکثر سرعت به سمت سواحل سومالی متواری شدند تصریح کرد: دزدان دریایی در مرحله اول با 6 فروند قایق مجهز و در مرحله دوم با 12 فروند قایق به سمت کشتی‌های تجاری هجوم آوردند که با حضور ناوگروه ارتش در محدوده دزدی دریایی هیچ آسیبی متوجه کشتی‌های تجاری نشد.

دریادار موسوی با اشاره به اینکه هر دو این درگیری‌ها در خلیج عدن صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در طول مدت اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش این یکصدوهشتادوهشتمین نبرد ناوگروه‌ها با دزدان دریایی به سبب حمله به کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی بوده که در تمامی آنها دزدان با شکست مواجه و متواری شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناوگروه سی و پنجم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند کشتی‌های مورد تعرض دزدان دریایی را تا محدوده ایمن اسکورت کرده و مسئولان این کشتی‌ها طی تماس‌های جداگانه از حضور و اقدام به موقع ناوگروه رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

در هفته جاری این چهارمین حمله دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی و خارجی است که ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران آنها را ناکام می‌گذارد.

کد خبر 304541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha