همشهری آنلاین: فرمانده ناوگروه کشور روسیه از نیروی دریایی ارتش کشورمان برای حضور در آستاراخان دعوت کرد.

نیروی دریایی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناخدا یکم کریل تارننکو فرمانده ناوگروه روسی پیش از ترک بندر انزلی گفت: از طرف نیروی دریایی ارتش روسیه از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از آستراخان دعوت می‌کنیم.

وی با قدردانی از نیروی دریایی ارتش ایران، ابراز امیدوری کرد که همکاری‌های دوستانه بین دو کشور همواره گسترش یابد.

ناخدا احمدرضا باقری فرمانده ناوتیپ ناوگان شمال نیز با اشاره به برگزاری تمرین مشترک دریایی ایران و روسیه گفت: ناوشکن دماوند، ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن و یک فروند بالگرد نیروی دریایی ایران همراه ناوگروه روسی در محدوده آب‌های 20 درصد جمهوری اسلامی ایران تمرین مشترکی برگزار کردند.در این تمرین، 200 نیروی ایرانی و 150 نیروی روسی شرکت کردند و هدف از این دیدار و تمرین نیز افزایش تعامل و ارتقای توان رزمی و آشنایی بیشتر نیروها و توسعه همکاری‌های مشترک بود.

تقدیم هدایا بین نیروهای روسی و ایرانی، نواختن سرود دو کشور، اهدای آلبوم عکسی از دیدار از سوی ناخدا باقری و حرکت دادن کلاه‌ها توسط نیروهای ایرانی بخش‌هایی از مراسم بدرقه بود.

ناوگروه روسی طی سه روز حضور در استان گیلان با فرمانده ناوگان شمال و فرماندار انزلی دیدار کرده و از ناوگان شمال، موزه نظامی و شهر انزلی ، منطقه آزاد انزلی و ماسوله دیدن کردند. این ناوگروه متشکل از از دو ناو رزمی «ولگادونسک» و «ماخاچ قلعه»است که به مدت سه روز در آب‌های ایران پهلو گرفت.

کد خبر 303756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha