همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دفاع از منافع ملی، دغدغه هر ملتی است و کشورها ساز وکارهای مختلفی از جمله نیروهای مسلح را برای حفاظت از مرزها و منافع خود سازماندهی می کنند.

سیاری

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این مطلب را امیر دریادار حبیب الله سیاری عصر چهارشنبه در دیدار هیات نظامی بلندپایه متشکل از 16 افسر عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند، در ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد.

وی افزود: نیروی دریایی یکی از ارکان مهم دفاع در کشورهای دریایی محسوب می شود و بخش تفکیک ناپذیری از قدرت دریایی آنها را شکل می دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اقیانوس هند سومین اقیانوس بزرگ جهان است و پنج گذرگاه راهبردی جهان شامل تنگه باب المندب، تنگه مالاکا، کانال سوئز، تنگه هرمز و دماغه امیدنیک در این منطقه واقع شده اند.

سرپرست افسران عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند نیز در این دیدار گفت: ایران و هند می توانند با گسترش همکاری های مشترک و منطقه ای، نقش حائز اهمیتی را در برقراری امنیت دریایی ایفا کنند.

سپهبد جن ناواکران سینجی افزود: دو کشور دوست ایران و هند می توانند با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده اند، نیروی دریایی می تواند در تمامی آب های آزاد و بین المللی دریانوردی کند، به دریانوردی بپردازند.

وی ادامه داد: تبادل ناوگروه بین ایران و هند می تواند به گسترش تجربیات نیروهای دریایی دو کشور در حوزه های مختلف کمک شایان توجه ای کند.

سپهبد جن ناواکران سینجی به دریادار سیاری پیشنهاد کرد، چندین فروند از ناوهای جنگی جمهوری اسلامی ایران را به نمایشگاه بین المللی هند که در فوریه سال آینده برگزار خواهد شد، به این کشور اعزام کند.

وی گفت: از فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقاضای ارتباط دریایی بیشتر را میان دو کشور داریم.

در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود از سوی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به هیات هندی و نیز از سوی سرپرست افسران عالی رتبه دانشگاه علوم استراتژیک هند به امیر دریادار سیاری اهدا شد.

کد خبر 305179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha