سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

مشاور سازمان حفاظت محیط‌زیست و استاد حیات وحش ضمن تأکید بر ضرورت صیانت از جزیره آشوراده، نسبت به پیامدهای خسارت بار ناشی از اجرای طرح گردشگری در آشوراده هشدار داد.

دكتر اسماعيل كهرم با بيان اينكه ميانكاله قطعه‌اي از بهشت است، به خبرگزاري مهر گفت: در ميانكاله ۶۸ هزار هكتار انواع زيستگاه‌ها و اكوسيستم‌هاي بي‌نظير وجود دارد و زمستان‌ها ۱۵۰ هزار بال پرنده مهاجر وارد اين منطقه مي‌شود و اين منطقه نخستين سايت رامسر در جهان است؛ بنابراين قطعا سرمايه‌گذاري گردشگري در آشوراده با تكيه بر ميانكاله است و اين معنايي به جز تخريب اين منطقه بي‌نظير ندارد.

آنطور كه كهرم مي‌گويد در حال حاضر بيش از ۱۷۰ تشكل مردم‌نهاد كه شامل كارشناسان و متخصصان محيط‌زيست هستند، در نامه‌اي به رئيس‌جمهور خواستار توقف طرح گردشگري در آشوراده شده‌اند. بنابراين نمي‌توان به اين سادگي تمام اين افراد را متوهم دانست و بر گردشگري در اين منطقه بكر و بي‌نظير محيط‌زيست اصرار كرد. اين استاد دانشگاه، تصريح كرد: چنانچه مرزهاي گردشگري را در اين منطقه باز كنيم اين جزيره نابود خواهد شد.

يكشنبه گذشته معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري از پايان نتيجه مطالعات روي طرح گردشگري آشوراده تا دو‌ماه آينده خبر داد و گفت: انتقاداتي كه به اين طرح مي‌شود، ناشي از وهم و تخيل منتقدان و مشاور ارشد سازمان حفاظت محيط‌زيست است. شيركوند تصريح كرد: من معتقدم كه هيچ شخص و نهادي به جز محيط‌زيست نظر كارشناسي‌اش در اين زمينه پذيرفته نخواهد بود و نقدهايي كه برخي منتقدان در اين مورد انجام مي‌دهند، وهم‌انگيز است.

 

کد خبر 304949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha