دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران نسبت به کوه‌خواری در شهر رینه لاریجان هشدار داد و گفت: این شهر نزدیک‌ترین نقطه به دماوند است که علاوه بر وجود مشکل زباله در آن بحث خرد شدن زمین و فروش آن یک خطر جدی است و کوه‌خواری به‌معنای واقعی کلمه در آن در حال وقوع است.

کوه خواری

محمدهادي حيدرزاده با اشاره به تشكيل كارگروهي براي مقابله با لطمات ناشي از معدن‌كاوي‌ها و جاده‌سازي‌هاي اطراف كوه دماوند به ايسنا گفت: دماوند يك اثر ملي- طبيعي است و هر نوع بهره‌برداري از آن ممنوع است اما متأسفانه طي دوره‌اي به اشتباه مجوز معدن‌كاوي در اطراف قله دماوند را دادند و آنجا حقوق مكتسبه ايجاد كردند.

وي در ادامه افزود: دماوند به نوعي نماد كشور ماست، بنابراين اين مسئله به‌طور جدي در حال بررسي است تا فعاليت معادن متوقف شود. اميدواريم بتوانيم اين روند آسيب‌زا را كنترل كنيم.

حيدرزاده با اشاره به اينكه در نگهداري يك اثر ملي - طبيعي مثل دماوند بايد سختگيري‌هاي لازم صورت بگيرد، گفت: نگهداري از دماوند بايد در حد پارك ملي باشد و هر نوع بهره‌برداري از آن را منتفي كنيم و بهره‌برداري بايد صرفا براي كوهنوردان حرفه‌اي باشد و گردشگراني كه از زيبايي اين طبيعت استفاده كنند.

وي در ادامه افزود: جاده‌سازي در اطراف دماوند هم بزرگ‌ترين اشتباهي بوده كه صورت گرفته و قرار است اين مسئله پيگيري شود. تخريب پوشش گياهي نيز در اثر ميزان بالاي بهره‌برداري از اين منطقه در بحث گردشگري عمومي و بهره‌برداري جوامع محلي صورت گرفته است كه اين امر هم جرم تلقي مي‌شود.

 

کد خبر 303540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha