همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه با اشاره به اعمال تحریم های همه جانبه دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران ۷۲ هزار مزدور از ۲۷ کشور را در طول جنگ تحمیلی به اسارت گرفت.

حبیب الله سیاری

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر دریادار حبیب الله سیاری در آیین تجلیل از سربازان آزاده هشت سال دفاع مقدس با اشاره به جهان دو قطبی در دهه 80 میلادی گفت: برای جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران همه بلوک بندی های قدرت میان شرق و غرب فرو ریخت و پیمان نامیمونی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بین بلوک شرق و غرب بسته شده بود.

وی ، هواپیماهای جاسوسی آواکس آمریکا ، سوپر اتندارد ، میراژ فرانسوی و انواع سوخو و میگ های روسی را از جمله حمایت های علنی قدرت های شرق و غرب از بعثیان عراقی در جنگ تحمیلی هشت ساله برشمرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این همه در حالی بود که به کشور ما حتی سیم خاردار هم نمی فروختند.

سیاری به اقدامات شیطنت آمیز استکبار جهانی از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: 17 هزار شهید ، نقطه اول تهاجم استکبار جهانی به انقلاب اسلامی ایران بود.

وی گفت: دشمن پس از ناکامی با وجود ترورهای گسترده اقدام به اختلاف افکنی میان اقوام و قومیت های مختلف کشورمان کرد ولی در نهایت به دلیل عدم موفقیت مجبور به تجهیز صدام و بعثیان برای حمله همه جانبه نظامی به کشورمان شد.

دریادار سیاری تصریح کرد: صدام با حمایت های مالی و تسلیحاتی قرار بود که یک هفته ای تهران را هم اشغال کند ، اما با حضور و هشیاری به موقع نیروهای مومن و انقلابی کشور در جبهه های جنگ این آرزو و هدف را به گور بردند و امروز اثری از صدام و بعثیان وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران سرافراز و با افتخار در منطقه حضور قدرتمندی دارد.

در این مراسم که شماری از خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان انقلاب و جنگ تحمیلی هم حضور داشتند از تعدادی از کهنه سربازان جنگ تجلیل شد.

از مجموع 40 هزار آزاده هشت سال جنگ تحمیلی حدود 28 هزار نفر سرباز بودند.

کد خبر 304216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha