همشهری آنلاین: مشاور فرمانده کل ارتش مجموع آزادگان کشور در دوران جنگ تحمیلی را ۳۷ هزار و ۵۳۲ تن عنوان کرد و گفت: از این تعداد، حدود سه هزار آزاده در دوران اسارت به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 رضا خرم طوسی

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ رضا خرم طوسی در آیین تجلیل از سربازان آزاده هشت سال دفاع مقدس (کهنه سربازان اندیشه) که عصر امروز یکشنبه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد به اسرای عراقی نیز اشاره کرد و شمار آنان را 72 هزار تن برشمرد.

خرم طوسی، شمار شهدای کشورمان از 15 خرداد 1342 تا پایان جنگ تحمیلی را 217 هزار و 489 شهید عنوان کرد و اظهارداشت: از 15 خرداد تا پیروزی انقلاب، دو هزار و 836 تن از هموطنان شهید شدند.

وی در ادامه افزود: شمار شهدای ترور، پس از پیروزی انقلاب به 17 هزار شهید می رسد. همچنین دو هزار و 772 تن نیز به وسیله اشرار و قاچاقچیان شهید شده اند.

این مقام مسوول نظامی به شهدای بمباران شهرها در جنگ تحمیلی اشاره کرد و تعداد آنان را نیز 15 هزار و 900 تن عنوان کرد .

به گفته خرم طوسی ، شمار شهدای مستقیم جنگ هم 172 هزار و 56 تن گزارش شده است؛ ضمن اینکه حدود 6 هزار و 800 تن در زمره سایر شهدا قرار گرفته اند.

وی افزود : از مجموع شهدا در جنگ تحمیلی ، 43 درصد را بسیجیان داوطلب ، 23 درصد را نیروهای مسلح ارتش و 21 درصد را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل دادند.

مشاور فرمانده کل ارتش همچنین شمار بانوان شهید جنگ تحمیلی را 6 هزار و 927 تن برشمرد.

امیر سرتیپ خرم طوسی با بیان اینکه جنگ تحمیلی به قشر خاصی ارتباط نداشت، خاطر نشان کرد: 30 میلیون تن از هموطنان در جنگ تحمیلی به طور طور مستقیم و غیر مستقیم با جنگ تحمیلی مواجه بودند.

به گزارش ایرنا ، در آیین تجلیل از سربازان آزاده هشت سال دفاع مقدس (کهنه سربازان اندیشه) جمعی از خانواده شهدا ، ایثارگران و آزادگان نیز حضور داشتند.

کد خبر 304213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha