همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دکترین نظامی ما بر مبنای دفاعی است و در راهبردها، ساختارها و تجهیزات نگاه تهاجمی نداریم.

حسین دهقان

به گزارش مهر، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز در وزارت دفاع برگزار شد، ضمن تبریک هفته کرامت گفت: دکترین نظامی ما بر مبنای دفاعی است و در راهبردها، ساختارها و تجهیزات نگاه تهاجمی نداریم بلکه نگاه ما دفاعی است و بایستی عنصر پایه‌ای آن بازدارندگی باشد تا دشمنان جرأت نکنند اقدامی علیه ما انجام دهند که اگر اقدامی صورت دادند، ما باید ما به ازای آن، آنها را پشیمان کنیم.

وی افزود: وزارت دفاع در مجموعه دفاعی کشور نقشی بینابین بر عهده دارد و ما هم بخشی از دولت و هم بخشی از نیروهای مسلح هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این سئوال که آیا نقش وزارت دفاع به عنوان یک پل ارتباطی بین دولت و نیروهای مسلح یا چیزی بالاتر از آن است؟ خاطرنشان کرد: ماموریت وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح است که دایره گسترده‌ای دارد؛ این ماموریت در حوز‌ه‌های خدمات، مهندسی، حقوقی، پژوهشی و تحقیق صنعتی است.

سردار دهقان ادامه داد: ما باید قادر باشیم پشتیبانی از نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف را به گونه‌ای انجام دهیم که نیروهای مسلح قادر باشند ماموریت اصلی خود که تامین امنیت ملی است را به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: تامین امنیت در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از تهدیدات فراروی جامعه انقلابی ما، از الزامات ما محسوب می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز نظام بین‌المللی در حال گذار است، افزود: بعد از فروپاشی نظام دوقطبی، عملاً نظام جهانی جایگزینی را نداریم. امروز تامین امنیت منطقه‌ای به عنوان یک بحث جدی مطرح است.

سردار دهقان تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور در این نقطه حساس و در معرض تهدیدات گوناگون، همواره در حال تغییر هستیم؛ لذا نیروهای مسلح ما باید بتوانند تهدیدات را پایش کرده و متناسب با آن، خود را برای هدف کسب پیروزی تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه در مجموعه صنایع دفاعی نگاهمان این است که بتوانیم نیازهای نیروهای مسلح را در جغرافیایی که تهدید می‌تواند صورت گیرد، تجهیز کنیم گفت: دفاع ما متکی بر مردم است و جنگ هشت ساله تمام پشتیبانی‌اش بر عهده مردم بود و امروز هم این نگاه وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که یک ملت وفادار، منسجم، یکپارچه و ولایی داریم که حاضر است همه هستی خود را به پای نظام بریزد و از نظام دفاع کند.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: اینکه تاکید می‌کنیم نظام ما اصلاً نیاز به سلاح هسته‌ای ندارد، از آن طرف بر اراده و حضور مردم تاکید داریم که توانش بیشتر از سلاح هسته‌ای است.

وی با اشاره به ضرورت پشتیبانی از نیروهای مسلح، گفت: در این مسیر باید در راستای قانون حرکت کرده و آن را محترم بشماریم . انضباط، عنصر ذاتی نیروهای مسلح است و باید انتظار داشته باشیم که به اجرا گذاشتن قانون از جاهای دیگر ساده‌تر باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه بحث نقاط تماس گسترده ما در داخل و بیرون می‌تواند برای ما ایجاد مشکلات حقوقی کند، خاطرنشان کرد: قراردادهایی که منعقد می‌کنیم باید مبتنی بر تعامل دو طرفه باشد و ما باید بتوانیم ضمن اینکه از حقوق خود دفاع می‌کنیم، از حقوق طرف مقابل هم آگاهی داشته باشیم.

کد خبر 304209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha