همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت، این وزارتخانه تولید اقلام راهبردی دفاعی را در حوزه های موشکی، دریایی و پدافندی رشد داده است.

حسین دهقان

به گزارش ایرنا از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، رییس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در آستانه 31 مرداد ماه روز صنعت دفاعی با حضور در نمایشگاه توانمندی های وزارت دفاع، از نزدیک با دستاوردها و پیشرفت های صنعت دفاعی آشنا شدند.

اعضای این کمیسیون همچنین طی نشستی با سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از آخرین پیشرفت های صنعت دفاعی و بویژه صنایع موشکی نیز مطلع شدند.

سردار دهقان در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه وزارت دفاع تولید اقلام راهبردی دفاعی در حوزه های موشکی، دریایی و پدافندی را رشد داده، افزود: برای اجرای این مهم، پروژه های تحقیقاتی و صنعتی متناسب با تامین تسلیحات نیروهای مسلح و ارتقا بنیه دفاعی کشور تقویت شده است.

وی گفت: تلاش این است خدمات شایسته ای نیز به شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه و سطح معیشتی آنها را ارتقا دهیم و لازم است اعتبارات مورد نیاز و کسری ها در بودجه جبران شود.

وزیر دفاع تصریح کرد: در طول این دو سال رابطه وزارت دفاع با دولت و مجلس به نحوی تنظیم شده که بتوانیم با حمایت دولت و مجلس پشتیبانی حداکثری از نیروهای مسلح کشور بطور مستمر محقق شود که در این راستا با همکاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رغم محدودیت ها و تحریم ها، ارائه خدمات و کمک های مقتضی به نیروهای مسلح تقویت شده است.

سردار دهقان با تاکید بر بالا بردن میزان آمادگی و توان مدیریتی دفاعی کشور گفت: در داخل سازمان های وزارت دفاع با اجرای طرح آمایش صنعتی و بهینه سازی، تلاش کردیم قطب های صنعتی - تولیدی مناسبی ایجاد و موازی کاری ها را به حداقل و یا به صفر برسانیم.

صنایع موشکی و صنعت دفاعی ایران با اقتدار پیش می رود

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این نشست طی سخنانی با تبریک موفقیت های بزرگ صنعت دفاعی کشور در عرصه های مختلف واعلام قدردانی و حمایت هم جانبه نمایندگان ملت به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید این روند رو به رشد در آینده نیز استمرار خواهد داشت و آن تصوری که آمریکایی ها فکر می کنند با برجام می توانند بر قدرت دفاعی کشور تاثیر گذار باشند، حتما اتفاق نخواهد افتاد.

علاءالدین بروجردی افزود: مجموعه ساختار نظامی جمهوری اسلامی ایران، تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، از استقلال کاملی برخوردار است و ما هم به عنوان مدافعین حقوق ملت حتما حمایت همه جانبه خودمان را چه به لحاظ بودجه و چه به لحاظ حمایت های قانونی از وزارت دفاع و صنعت دفاعی انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه صنایع موشکی و صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با استحکام و اقتدار به جلو می رود، تصریح کرد: تنها عامل بازدارنده برای دفاع کشور و تمامیت ارضی همین سلاح های متعارف است و ما همواره سلاح های شیمیایی وهسته ای را تحریم کرده ایم و این حرمت با توجه به تجربه تلخ هشت سال تجاوز به کشور و دوران سخت دفاع مقدس، به عنوان یک راهبرد تغییر ناپذیر تداوم دارد.

کد خبر 304449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha