همشهری آنلاین: پارلمان یونان روز جمعه بعد از جلسه فشرده و پرتنشی که تمام شب گذشته ادامه داشت، سومین برنامه ریاضت اقتصادی برای دریافت کمک مالی از وام دهندگان بین المللی را تصویب کرد.

 پارلمان یونان سومین برنامه ریاضت اقتصادی را تصویب کرد

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری الجزیره، در این جلسه که روز پنج شنبه آغاز شد و تمام شب و با بحث و کشمکش های جدی همراه بود، 'الکسیس سیپراس' نخست وزیر یونان خواستار تصویب و اجرای فوری این توافقنامه شد.

وی تاکید کرد دولت آتن بدون دریافت کمک های مالی از اتحادیه اروپا نمی تواند به فعالیت های خود ادامه دهد و بازگشت به وضعیت عادی اقتصادی بدون این وام ها غیرممکن خواهد بود.
اظهارات سیپراس با اعتراض تند عده ای از هم حزبی های وی همراه شد اما در نهایت این طرح به تصویب رسید.

يکی از هم حزبی های وی قبل از تصویب این برنامه خطاب به سیپراس گفت: 'من برای تو متاسف هستم. ما دیگر دموکراسی نداریم بلکه شاهد دیکتاتوری منطقه یورو هستیم.

بر اساس این توافقنامه، آتن طی 3 سال آتی کمک های مالی به ارزش ۸۵ میلیارد یورو (حدود ۹۳ میلیارد دلار) دریافت خواهد کرد و در مقابل متعهد خواهد شد که مجموعه ای از سیاست های ریاضت اقتصادی را به اجرا بگذارد.

افزایش مالیات به ویژه مالیات غیرمستقیم، کاهش هزینه های دولتی و اصلاحات اقتصادی مورد نظر وام دهندگان بخشی از اقداماتی است که وام دهندگان بین المللی آتن را به اجرای آن ملزم کرده اند.

یونان باید با دریافت این وام علاوه بر عمل به تعهدات فوق، بدهی سنگین خارجی خود را نیز بپردازد تا بتواند اقتصاد خود را از ورشکستگی نجات دهد.

این سومین برنامه سختگیرانه اقتصادی یونان از سال ۲۰۱۰ تاکنون است و بیش از 60 درصد مردم این کشور با آن مخالف هستند.

 

کد خبر 303847

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha