پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
۰ نفر

همشهری ‌آنلاین: هشت سال پس از انتشار آلبوم شوخی پیمان خازنی آلبوم تکنوازی تازه او با نام همهمه کاشی‌ها خبر داد.

 این آهنگساز در خصوص چگونگی ساخت و تولید این اثر به همشهری‌آنلاین گفت: "سال‌ها بود که به ساخت یک اثر دیگر-پس از شوخی- در ژانر تکنوازی فکر می‌کردم اما ایده‌ای که مرا سر ذوق آورد و فراتر از جریان‌های معمول باشد، پیدا نمی‌کردم. تا اینکه ذهنم متوجه سنت خنیاگری و نقالی در موسیقی و ادبیات شد.حالا حدود یک سال است که روی موضوع تمرکز کرده‌ام و مدام در حال تدقیق و مطالعه‌ام."

خازنی در ادامه افزود: "اکنون هم حدود یک ماه است که مشغول ضبط آلبوم تکنوازی‌ام با عنوان «همهمه کاشی‌ها»هستم. قطعات این اثر بر اساس تعدادی از اشعار روایی معاصر از شاعرانی چون اخوان ثالث،سهراب سپهری،سیاوش کسرایی،شفیعی کدکنی و.... است.من به عنوان یک موزیسین معاصر وظیفه دارم سراغ ادبیات زمان خودم بروم و آن را با یک سنت پیوند بزنم.چرا که مخاطب ایرانی متناسب با جهان امروز در حال تغییر است و نمی‌خواهم این مخاطب باهوش را از دست بدهم. از این رو با انتخاب اشعاری که اغلب ویژگی روایتی دارند،تکنوازی خودم را به سمت یک روایت و درام موسیقایی برده‌ام."

وی در پایان از مراحل تولید این اثر گفت : "ضبط این آلبوم روزهای پایانی خود را سپری می کند و به زودی با اخذ مجوزهای لازم توسط یکی از ناشران معتبر در بازار موسیقی پخش خواهد شد."
پیمان خازنی پیش از این با انتشار آثاری مانند پریچهره، به یاد من باش، فروغ(کجاست خانه باد) آثار موفق و پرفروشی را روانه بازار کرده است.

نام آلبوم از شعر هزاره دوم آهوی کوهی دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی گرفته شده است که در آن همهمه کاشی‌ها نیز آمده است.

پیش از این محمد ساعد، آهنگسازی که در زمینه موسیقی خراسان بزرگ تحقیقاتی انجام داده و مدتی هم در تاجیکستان در زمینه  مقام‌های موسیقی تاجیکی مطالعه و تحقیق کرده بود با مبنا قرار دادن شعر «همهمه‌ کاشی‌ها» تصنیفی ۱۵ دقیقه‌ای ساخت که با صدای سید عبدالحسین مختاباد و با ارکستر ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی اجرا شد.

کد خبر 303605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha