پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین هم اندیشی کانون ناشران خانه موسیقی با موضوع بررسی فروش دیجیتال آثار صوتی در ساختمان فاطمی برگزار شد.

ناشران موسیقی

 به گزارش سایت خانه موسیقی، دومین هم اندیشی کانون ناشران خانه موسیقی با موضوع بررسی فروش دیجیتال آثار صوتی و آسیب شناسی قراردادهای فروش دیجیتال روز گذشته باجمعی از ناشران در ساختمان شماره1 برگزار شد.

در ابتدای این نشست رامین صدیقی(رئیس کانون ناشران) به مساله عرضه دیجیتال آثار صوتی اشاره کرد و گفت:‌ لازم است درباره عرضه دیجیتال آثار صوتی جلسات بیشتری برگزار شود تا همه همکاران آگاهی لازم را پیدا کنند. نباید از این مساله فرار کنیم چون خواه ناخواه تا چند سال دیگر فروش فیزیکی به این شکل امروز وجود نخواهد داشت و فقط محدود به عرضه در کنسرت ها و مکان های خاص می شود.

وی افزود: کانون ناشران خانه موسیقی از این پس باید در زمینه آموزش حوزه فروش آثار دیجیتال و قراردادهای آن تلاش بیشتری داشته باشد. باید روی این مساله حساسیت داشته باشیم تا بتوانیم به سوالات همکاران خود در این زمینه پاسخ دهیم.

در این جلسه بابک چمن آرا(سخنگوی کانون ناشران) درباره مساله نشر آثار صوتی در فضای مجازی گفت: موضوع فروش دیجیتال آثار در سال های اخیر در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته و باید برای ما هم مورد توجه قرار گیرد.اکثر افرادی که در کار تهیه، تولید و نشر آثار موسیقایی هستند باید به این نکته واقف باشند که اگر می خواهیم در این عرصه باقی بمانیم، باید تغییر کنیم چون ما امروز در شرایطی قرار داریم که باید و تحت هر شرایطی خود را به روز کنیم.

وی افزود: امروز عقد قراردادهای مالی فروش دیجیتال در دنیا بسیار مطرح است و باید به آن بیش از اینها توجه کنیم. باید باور کنیم که ایجاد یک فروشگاه دیجیتالی در عرصه تولید و نشر آثار موسیقایی، موضوع بسیار جدی و پراهمیتی است و به عنوان صاحب اثر باید در این حوزه سهمی داشته باشیم.

چمن آرا در بخشی از سخنانش به مبحث آهنگ های پیشواز و قرارداد با شرکت های مخابراتی اشاره کرد و گفت: قراردادهای مربوط به آهنگ های پیشواز در بسیار ناجوانمردانه منعقد شده است. ما در دوره های اول وارد این کار شدیم تا این مساله باب شود و کار ها راه بیافتد اما امروز پس از گذشت چند سال و جا افتادن این موضوع همچنان تنها دو و نیم درصد به ناشر تعلق می گیرد. برای حل این موضوع باید یک حرکت صنفی انجام داد و اگر چند ناشر دیگر قرارداد نبندند شرکت های مخابراتی پیشنهادات بهتری به ناشران می دهند.

در ادامه جلسه همچنین اردوان جعفریان، از اعضای کانون توضیحاتی در باره برخی شیوه های فروش دیجیتالی و قرارداد ها در دیگر کشور ها صحبت کرد و تجربه های خود را با دیگر ناشران در میان گذاشت و دیگر ناشران هم دیدگاه های خود را در این زمینه بیان کردند.

کد خبر 295780

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha