جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷
۰ نفر

همشهری انلاین: کتاب اطلاعات عمومی موسیقی تالیف دکتر محمدرضا آزاده فر موسیقی دان و نوازنده سنتور از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش همشهری آنلاین هدف اصلی اين کتاب فراهم آوری دانش عمومی در موضوعات گسترده و متنوع موسیقی برای علاقمندان این رشته است. این مجموعه با زبانی ساده و به دور از تکلّف نوشته‌شده تا خوانندگان با هر میزان توانایی علمی قادر به بهره‌برداری از آن باشند.

گسترۀ مباحث در این کتاب از ابتدایی ترین موضوعات شکل گیری صوت آغاز می‌شود و سپس خواننده را با شیوه‌ای ساده با زبان نُت و تئوری موسیقی آشنا می‌کند. یکی از بخش‌های جذاب این کتاب برای خوانندۀ ایرانی آشنایی با موسیقی ایرانی، به ویژه دستگاه‌ها و آوازها است. سازشناسی و تاریخ موسیقی ایران و اروپا که از دیگر بخشهای این مجموعه است با تصاویر زیادی همراه است. بخش پایانی این کتاب خواننده را با موضوع ارتباط موسیقی با سایر علوم مانند جامعه شناسی، روانشناسی و مردم‌شناسی آشنا می‌کند.
در خلال مطالب عمومی ارائه‌شده در این کتاب، منابعی برای مطالعات عمیق‌تر هر یک از موضوعات طرح‌شده معرفی می‌شوند تا خوانندگانی که علاقه‌مند به مطالعات تخصصی در هر یک از حوزه‌های مرتبط‌اند با مراجعه به آن‌ها، دانش خود را تکمیل کنند.

کتاب را دکتر محمدرضا آزاده فر تالیف کرده است  که از نوجوانی با موسیقی سنتی و دستگاهی ایران به شکل حرفه ای آشنا شده و ردیف موسیقی ایرانی را تلمذ کرده و اکنون تدریس می کند. علاوه بر آن تحصیلات دانشگاهی خود در رشته موسیقی را تا مقطع دکتری در انگلیس ادامه داد و بعد از فارغ التحصیلی به ایران بازگشت و در دانشگاه هنر به تدریس و تحقیق در موسیقی سرگرم شد.

اطلاعات عمومی موسیقی با قیمت 17 هزار تومان از سوی نشر نی به بازار کتاب عرضه شده است.

کد خبر 294350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha