یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در کمیته تحقیق کنگره آمریکا درباره حمله افراط گرایان به کنسولگری آمریکا در بنغازی شهادت خواهد داد.

هیلاری کلینتون که در زمان وقوع حمله بنغازی در یازدهم سپتامبر سال 2012، وزیر امور خارجه آمریکا بود در رابطه با نحوه مدیریت این موضوع با انتقادهاي فراوانی روبه‌رو شده است.

منتقدان و رقبای جمهوری‌خواه هیلاری کلینتون ماجرای حمله خونین بنغازی را به اهرم سنگینی برای حمله به او تبدیل کرده‌اند.

كلينتون نامزد اصلی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا محسوب می‌شود. 

در حمله افراط گرایان مسلح به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی علاوه بر کریستوفر استیونز ،سفیر آمریکا، سه مامور آمریکایی دیگر نیز کشته شدند.

این حمله مدت‌ها  موضوع مشاجره جدی میان دولت دموکرات آمریکا و کنگره این کشور که در کنترل جمهوری‌خواهان است؛بود و زمینه‌ساز برگزاری جلسه‌هاي متعدد، برگزاری تحقیقات و انتشار گزارش‌های زیادی شد.

مشاجره در این زمینه ابتدا ،زمانی آغاز شد که دولت آمریکا در وهله اول حمله بنغازی را اقدام خودجوش تظاهرکنندگان و معترضان خشمگین لیبیایی دانست اما در ادامه اعتراف کرد که این اقدام یک حمله تروریستی و کار افراط گرایان بوده است.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا دولت باراک اوباما و به ویژه هیلاری کلینتون را متهم می‌کنند که برای نجات قربانیان حمله بنغازی اقدام‌هاي لازم را به عمل نیاورده‌اند و اکنون نیز واقعیات ماجرای بنغازی را کتمان می‌کنند.

کد خبر 302079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha