شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

همشهری‌انلاین: هیلاری کلینتون ، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لغو تحریم ها علیه کوبا را خواستار شد.

hillary clinton

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، هيلاري كلينتون،وزير امورخارجه پيشين آمريكا از کنگره خواست به تحریم های تجاری آمریکا علیه کوبا که در سال 1962 وضع شده است ، پایان دهد.

این موضع‌گیری که در کتاب کلینتون تحت عنوان «گزینه‌های سخت» نیز مورد تاکید قرار گرفته است ، او را در کنار باراک اوباما ،رئيس‌جمهور اين كشور قرار می‌دهد.

اوباما در ماه دسامبر براي برقراری روابط دیپلماتیک با کوبا اقدام کرد و خواستار عادی‌سازی روابط تجاری با این کشور شد.

شاید این موضع‌گیری در تضاد با مواضع دو نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا یعنی سناتور مارک روبیو اهل فلوریدا و فرماندار جب بوش در زمانی باشد که رای‌دهندگان جوان کوبایی‌تبار در فلوریدا مواضع ملایم‌تری در این خصوص در پیش گرفته‌اند.

البته بعید است کنگره که تحت حاکمیت جمهوری‌خواهان است ،اجازه دهد چنین تغییری در روابط کوبا و آمریکا در آینده نزدیک روی دهد.

کلینتون در سخنان خود گفت:« ما به لحظات حساس رسیده‌ایم.مردم کوبا مدت‌هاست منتظر این روز هستند.حتی بسیاری از جمهوری‌خواهان در کنگره نیز ضرورت پیشروی در این خصوص را دریافته‌اند.زمان آن رسیده است که سران جمهوری‌خواه زمینه را فراهم کنند یا این‌که از سر راه کنار روند و مانع‌تراشی نکنند.تحریم‌های کوبا باید یک‌بار برای همیشه لغو شود.اگر به عقب بازگردیم ، کسی به جز تندروهای هاوانا سود نخواهد برد.تعامل یک هدیه به کاستروها نیست بلکه تهدیدی برای آنها خواهد بود.»

کد خبر 302665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha