جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و نیروی هوایی لیبی اعلام کردند که گروهی متشکل از نیروهای عملیات ویژه آمریکایی که به لیبی رفته بودند، به محض ورود به این کشور توسط شبه نظامیان مسلط بر طرابلس (پایتخت) اخراج شدند.

نظامیان آمریکایی از لیبی اخراج شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی لیبی در صفحه خود در فیس بوک عکس های این کماندوها را که لباس غیرنظامی به تن و اسلحه همراه داشتند، منتشر کرد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تایید کرد که این عکس نیروهای نظامی آمریکایی است که دوشنبه گذشته به لیبی رفته بودند.

وی همچنین مدعی شد که این کماندوها با توافق مقام های لیبی وارد این کشور شده بودند.

بنا بر ادعاهای این مقام پنتاگون، پرسنل نظامی آمریکا در 14 دسامبر (23 آذرماه) با هدف بهبود مناسبات و تقویت روابط با همتایان خود در ارتش ملی لیبی به این کشور سفر کرده بودند.

وی افزود: اعضای یک گروه شبه نظامی محلی به منظور جلوگیری از درگیری، از نظامیان آمریکایی خواستند تا لیبی را ترک کنند و آن ها هم بدون بروز حادثه به این دستور عمل کردند.

لیبی از زمان مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و سرنگونی حکومت معمر قذافی در سال 2011 تاکنون دستخوش ناآرامی است. این کشور نفت خیز در حال حاضر دارای دو دولت و دو پارلمان است.

از حدود یک سال قبل گروهی شبه نظامی کنترل طرابلس را به دست گرفت و دولت و پارلمان تحت حمایت خود را در این شهر مستقر کرد. به دنبال تشدید درگیری ها، دولت قانونی لیبی مقر خود را به طبرق در شرق لیبی منتقل کرد.

درگیری میان گروه های مختلف شبه نظامی بر سر به دست گرفتن قدرت در لیبی همچنین باعث شده است که گروه های افراط گرا از جمله تروریست های داعش به این کشور نفود و جای پایی برای خود ایجاد کنند.

کد خبر 318456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha