مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران علت اصلی سیلاب اخیر را تخریب منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور دانست و گفت: طی نیم قرن اخیر ۳۰درصد اراضی جنگلی کشور تخریب شده است.

سیل در سنگان و کن

علي‌محمد شاعري با بيان اين مطلب اظهار داشت: متأسفانه در سال‌هاي اخير مراتع كشور به‌شدت از بين رفته به‌طوري كه بيش از 90درصد پوشش گياهي و مراتع در شرايط ضعيف و در حال تخريب قرار دارند. وي با بيان اينكه سالانه حداقل 50هزار هكتار بيابان‌زايي داريم، افزود: طي 50سال گذشته حدود 6ميليون هكتار اراضي جنگلي در كشور از بين رفته به‌عبارتي سالانه حدود 100هزار هكتار جنگل از سال 1340تاكنون در كشور تخريب شده است.

شاعري ‌با بيان اينكه سيل اخير در تهران و برخي شهرهاي كشور يكي از رخدادهاي طبيعي به شمار مي‌رفت، افزود: متأسفانه شاهد اين بوديم كه به‌دليل تخريب محيط‌زيست، بارندگي‌ها تبديل به رواناب‌ها و سيلاب‌ها شد و خسارات مالي و جاني متعددي به بار آورد. شاعري تصريح كرد: در گذشته ميزان بارندگي‌ها در تهران و كل كشور بسيار بيشتر از حال حاضر بوده اما ميزان سيلاب‌ها و خسارات ناشي از آن به‌مراتب كمتر بوده است.

وي با طرح اين پرسش كه چه چيزي موجب تبديل رخدادهاي طبيعي به بلايا شده است، گفت: وقوع سيل، طوفان‌هاي شن، خشكسالي و... كشور را تهديد مي‌كند كه تمامي اين وقايع به‌دليل تخريب سرزمين است. شاعري با تأكيد بر اينكه بايد علاج واقعه را قبل از وقوع آن انجام داد، تصريح كرد: ايران جزو 10كشور بلاخيز دنياست، ما نبايد با رفتارهاي نامناسب اين رتبه را به كمتر از اين رقم تقليل دهيم. ‌ شاعري با اشاره به ساخت و سازهاي غيرمجاز در حريم رودخانه‌ها بيان كرد: در اينگونه موارد مسئولان نبايد هيچ‌گونه مماشاتي با افراد خاطي داشته باشند و طبق قانون اجازه هيچ‌گونه ساخت‌وساز به اين افراد نبايد داده شود.

کد خبر 302036

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha