همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید اقدامات اساسی برای مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران خواستار اقدامات اساسی برای مقابله با بلایای طبیعی شد

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز شنبه در بازدید از مناطق سیل‌زده سوادکوه از فرماندار این شهرستان خواست نسبت به جمع‌بندی خسارت‌ها برای پرداخت هر چه سریع‌تر اعتبارات به سیل‌زدگان تلاش کند.

وی به همراه معاون عمرانی استانداری مازندران در بازدید از مناطق سیل‌زده سوادکوه با تاکید به مسئولان برای تسریع عملیات پاکسازی و مرمت نقاط حادثه‌دیده عنوان داشت: باید برای تسکین آلام خسارت‌دیدگان هر چه سریع‌تر اقدامات موثر صورت گیرد، زیرا اگر کمک‌رسانی با تاخیر انجام شود اثر خود را از دست خواهد داد.

وی با تاکید بر این که باید برای آینده نیز هم اکنون پیش‌بینی کرد زیرا حوادث طبیعی هیچ‌گاه خبر نمی‌دهد، بیان کرد: باید از همین امروز اقدامات اساسی برای مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل را انجام داد تا مانع از خسارت‌های دیگر شود.

نجار با تاکید بر این که باید اندازه و سطح حادثه را درست ببینیم، تصریح کرد: آنچه که در حوادث همچون سیل اخیر در مازندران مهم است نجات جان انسان‌هاست که خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تلفات جانی در سیل اخیر گزارش نشده است.

وی با اشاره به این که وظیفه ستاد بحران در مواقعی همچون سیل اخیر خود را نشان می‌دهد، گفت: سیاست‌گذاری به موقع و درست، هدایت و هماهنگی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از بحران در شرایط غیرمترقبه جزو وظایف الزام‌آور ستاد بحران است.

نجار افزود: مدیر موفق مدیری است که گاهی هم بدون پول مدیریت کند پس اگر بحرانی متوجه شهرستانی شد مدیران نباید آن را به گردن نبود اعتبارات بیندازند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: باید تمامی مسئولان در امر مدیریت بحران به خصوص در شهرستان سوادکوه آرامش خود را حفظ کنند تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم.

وی ادامه داد: وقتی مسئولان مشوش و ناآرام عمل و برخورد کنند هیچ‌گاه تصمیمات درست انجام نمی‌گیرد و با این کار اذهان مردم نیز مشوش می‌شود و کارها به درستی پیش نخواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران سیل اواخر هفته گذشته در مازندران 149 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف خسارت وارد کرد.

کد خبر 302094

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha