همشهری آنلاین: سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر که توانایی ردیابی اجساد و بوی خون را دارند همچنان در گل و لای ناشی از سیلاب روز یکشنبه به دنبال نشانی از مفقودین هستند.

سگ

به گزارش فارس، 8 قلاده سگ زنده یاب هلال احمر که توانایی ردیابی اجساد و بوی خون را نیز دارند، همچنان در گل و لای ناشی از سیلاب در جستجوی مفقودین سیلاب یکشنبه در کن و سولقان هستند.

ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در اين باره گفت: کار اصلی این سگ‌ها زنده‌یابی و جستجو و نجات است، اما این سگ‌ها قابلیت ردیابی و پیدا کردن اجساد و بوی خون را نیز دارند و می‌توانند این کار را نیز انجام دهند.

وی ادامه داد: سگ‌های امداد و نجات دو - سه نوع مختلف دارند؛ ردیاب، زنده یاب و بخشی هم جسد یاب؛ ما به دنبال این موضوع نیز هستیم. از آنجا که سگ‌ها به خاطر شامه قوی‌شان می‌توانند جسد را نیز جستجو کنند از ظرفیت سگ‌های سازمان امداد و نجات نیز در این حادثه استفاده کردیم.

چرخ‌ساز افزود: پیش از این نیز در حوادثی مانند زلزله از این سگ‌ها استفاده کرده بودیم و نتیجه خوبی هم داشتیم. هرچند تعداد سگ‌ها به حد اعلا نیست، اما در تمام استان‌ها حداقل دو قلاده سگ وجود دارد و در زمان حادثه و در صورت لزوم فراخوان داده شده و از ظرفیت آنها نیز استفاده می‌شود.

 

کد خبر 302218

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha