جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

بارش باران باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی در۱۰ استان کشور شد و خسارت‌هایی را به بار آورد.

براساس گزارش‌هاي رسيده، سيلاب جان 4نفر را در هرمزگان گرفت و موجب مفقود شدن يك نفر در بجنورد شد.
سيل و آبگرفتگي در مناطق مختلف كشور از روز چهارشنبه آغاز شد. دكتر ناصر چرخساز، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در اين‌باره گفت: ۷۰ تيم عملياتي به حادثه‌ديدگان در سيل و آبگرفتگي در 10استان در سراسر كشور امدادرساني مي‌كنند.

وي با اعلام اجراي عمليات امدادرساني سيل و آبگرفتگي در ۱۰‌استان كشور از روز چهارشنبه تا صبح جمعه، افزود: البرز، زنجان، خراسان شمالي، سمنان، اصفهان، تهران، مازندران، گلستان و چهارمحال و بختياري استان‌هاي درگير با سيل و آبگرفتگي هستند.

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با تأكيد بر اينكه به ۷۰۰‌نفر از سيل‌زدگان امدادرساني شده است، اضافه كرد: ۲۲۵ نفر توسط جمعيت هلال احمر اسكان داده شده و ۴۲نفر نيز به مناطق امن انتقال داده شده و همچنين به وسيله ۳۰ دستگاه موتور پمپ و لجنكش، تخليه آب از ۱۴۰ واحد مسكوني انجام شده است.

چرخساز تصريح كرد: بر اثر وقوع سيل و آبگرفتگي 5 نفر مصدوم شده‌اند كه 4‌نفر به‌صورت سرپايي مداوا و يك نفر نيز براي ادامه درمان به مراكز درماني منتقل شد. از سوي ديگر باشگاه خبرنگاران گزارش داد در جريان بارش شديد باران در منطقه بالادست رودخانه رودبار شهر رويدر از توابع استان هرمزگان 4نفر از اعضاي يك خانواده جان خود را از دست دادند.

خانواده رويدري ساعت 23پنجشنبه براي ديدن جريان آب ناشي از بارندگي راهي يكي از آبنماهاي مسير جاده شده بودند اما ناگهان سيلاب آنها را با خود برد. به‌دنبال اين حادثه عمليات جست‌وجو آغاز شد و تا ظهر جمعه ادامه داشت كه اجساد 4نفر از جان باختگان شامل 2زن و 2نوجوان كشف شد و يكي از ناپديد‌شدگان نيز نجات يافت. در همين حال از بجنورد خبر مي‌رسد يك نفر بر اثر سيل چهارشنبه شب روستاي اركان از توابع بجنورد مفقود شده است.

کد خبر 307656

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha