رئیس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران خسارات ناشی ازحوادث سیلاب اخیر را بیانگر مدیریت بحران ضعیف دانست و گفت که باید به ضعف‌های موجود در رابطه با آن پاسخ داد.

الهه راستگو اگرچه اقدامات اورژانس، هلال احمر و ساير مراكز امدادرسان در اين زمينه را مناسب دانست اما در عين حال تأكيد كرد كه توجه مسئولان بايد بيشتر به پيشگيري از بروز حوادث و كاهش خسارات ناشي از آن معطوف شود. وي تلفات ناشي از اين حادثه را بيش از غيرمترقبه بودن اين سيل و گستردگي آن، ناشي از پيش‌بيني‌هاي صورت نگرفته و مديريت بحران ضعيف عنوان كرد و افزود: تجاوز به حريم رودخانه‌ها و ساخت وساز در حريم رود نيز عامل مهمي در بروز تلفات و خسارات حوادث اينچنيني است كه برخورد جدي مسئولان با متخلفان را مي‌طلبد.

به گفته عضو هيأت رئيسه شوراي شهر تهران، قوه قضاييه نيز لازم است با قاطعيت نسبت به شناسايي افرادي كه در مسئوليت خود كوتاهي كرده‌اند اقدام كند چراكه با توجه به غيرمترقبه بودن طوفان، سيل يا زلزله درصورت عدم‌برخورد، نتايج وخيم‌تري را درحوادث احتمالي آينده شاهد خواهيم بود. راستگو نكته ديگر را تربيت نيروهاي كارآزموده بيشتر و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم عنوان كرد. راستگو نمونه زيرساخت‌هاي ضعيف كشور را وضعيت نامناسب راه‌هاي كشور و همچنين توجه نكردن به طرح جامع مديريت بحران اعلام كرد كه باوجود آگاهي از آنها هنوز اقدامي اساسي در موردشان صورت نپذيرفته است. به‌نظر وي، تلفات حادثه اخير در مقابل گستردگي سيل بسيار بيشتر بوده است. راستگو يكي از اظهارات هميشگي پس ازبروز حوادث غيرمترقبه و خسارات ناشي از آن‌را پيش‌بيني نادرست سازمان هواشناسي و پاسخ مديران اين سازمان مبني بر كمبود تجهيزات كافي براي پيش‌بيني عنوان كرد و گفت: چرايي برخوردار نبودن هواشناسي از امكانات مناسب نيز مسئله ديگري است كه بايد به آن پاسخ داده شود.

کد خبر 301922

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha