همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جاری شدن سیل در استان‌های تهران و البرز منجر به مرگ ۱۶ نفر و مفقود شدن ۱۲ نفر دیگر شده است.

خسارات سیل

به گزارش خبرنگار ایرنا اقبال شاکری در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان سیلاب اخیر افزود: اورژانس اعلام کرده که سازمان هواشناسی در خصوص احتمال طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در منطقه هیچگونه اطلاع رسانی و یا هشداری را اعلام نکرده است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که سایت بین‌المللی هواشناسی 10 روز پیش وقوع این حادثه را پیش‌بینی و اعلام کرده بود.

وی گفت: ظرفیت جاده چالوس 12 هزار خودرو است، ولی در حادثه سیلاب 100 هزار خودرو در جاده بودند که حدود 80 خودرو دراین حادثه از بین رفته است.

شاکری با اشاره به حادثه توفان خردادماه سال گذشته تهران افزود: سال گذشته هماهنگی بین مسئولان برای مواجه با توفان وجود نداشت و برخورد خوبی نیز با مقصرین در زمینه پیشگیری از بروز خسارت‌های احتمالی و مدیریت بحران انجام نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخورد نامناسب با مقصران در سال گذشته موجب شد تا در حادثه دو روز گذشته نیز به دلیل کوتاهی و قصور انجام شده از مردم عذرخواهی نشود.

وی تصریح کرد: در این حادثه پرسنل خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری تهران عملکرد خوبی داشتند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه تعداد زیادی از شهروندان جان خود را در این حادثه از دست دادند، افزود: این نوع حوادث همواره در تهران تکرار می‌شود و باید پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌ها در برخی مناطق استان تهران را از جمله دلایل افزایش خسارت‌های ناشی از سیلاب عنوان کرد.

کد خبر 301602

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha