همشهری آنلاین: روستاییان مناطق محروم کشور در برابر خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی و طوفان بیمه می شوند.

مسعود سعادت، مدیرعامل شرکت خدمات بیمه برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به وقوع طوفان و بارش‌های سیل آسا در روزهای اخیر در استان‌های مختلف کشور که در مناطق روستایی خسارات و تلفات بسیاری برجای گذاشته است، گفت: از آنجا که شرکت‌های بیمه ای کمتر حاضر به فعالیت منظم در مناطق محروم هستند ، بنیاد برکت اقدام به طراحی بسته های مختلف حمایتی بیمه برای روستاییان این مناطق به منظور جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی کرده است که از طریق آن، خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله، آتش سوزی، انفجار، برخورد صاعقه، طوفان و حتی ترکیدگی لوله های آب و ضایعات ناشی از بارش برف و باران را می توان جبران کرد .

وی تصریح کرد که با اجرای طرح بیمه برکت و تحت پوشش قرارگرفتن روستاییان در مناطق تحت پوشش تاکنون امنیت خاطر برای بیش از 150 هزار نفر از ساکنان این مناطق در برابر حوادث و بلایای طبیعی ایجاد شده است.

سعادت ابراز امیدواری کرد این اقدام موجب ارتقای فرهنگ بیمه در کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم بویژه در روستاهای مناطق محروم کشور شود.

  • پوشش بیمه 60 روستای جدید در مناطق محروم

وي درباره مناطقی که تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند، گفت که این شرکت ،هم اکنون در مناطق روستایی محروم 15 استان کشور از جمله استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، لرستان و مرکزی خدمات خود را ارائه می کند .

سعادت افزود: در حال حاضر، 150 هزار روستایی در مناطق محروم 15 استان مذکور تحت پوشش بیمه برکت هستند و با توسعه این طرح و تحت پوشش قرارگرفتن حدود 60 روستای جدید در استانهای مذکور پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال از مرز 200 هزار نفر بگذرد.

وی با بیان اینکه بیمه برکت برای پوشش بیمه ای خودروهای روستایی تا سقف 70 درصد تخفیف به بیمه گذاران روستایی می دهد، خاطرنشان کرد: با ارایه اینگونه تسهیلات ، در حال حاضر، درصد بالایی از خودروهای بیمه نشده روستاییان تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته است .

بنیاد برکت در سال 1386 از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با هدف ارایه خدمات اجتماعی، توسعه و توانمندسازی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور و ارتقای سلامت جامعه تشکیل شد و هم اکنون در زمینه توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی در مناطق یادشده، توسعه فضاهای آموزشی از طریق تاسیس مدارس برکت در روستاها، افزایش دسترسی آحاد جامعه بویژه مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی، توسعه خدمات زیربنایی و فرهنگی در این مناطق، توسعه خدمات مالی (بانکی و بیمه) در مناطق محروم و توسعه محصولات راهبردی دارویی با تاکید بر فناوریهای نوین فعالیت می کند.

کد خبر 301714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha