مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مصدومیت ۵ نفر در زمین‌لرزه شب گذشته در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: وزش طوفان در شب گذشته نیز باعث سقوط ۳۰ درخت و ۱۲ پایه برق، خسارت به ۴ خودرو، تخریب ۵ سقف کاذب و داربست شد.

سمیرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  منصور شیشه‌فروش با اشاره به وقوع زمین‌لرزه شب گذشته در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد، اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه، مدیریت بحران استان و شهرستان سمیرم جلسه تشکیل دادند و ۲۷ تیم عملیاتی و ارزیابی متشکل از هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با محوریت فرمانداری شهرستان سمیرم به منطقه اعزام شدند.  

طبق برآورده‌های انجام شده این حادثه ۵ مجروح داشت که یک نفر به مرکز درمانی منتقل شد و ۴ نفر سرپایی مداوا شدند. این مصدومان به علت خروج سریع دچار آسیب شدند، اما تلفات جانی نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تخریب دیوارهای ۵ واحد مسکونی و فروریختن سقف ۲ واحد مسکونی در منطقه، افزود: روستاییان در ۲۶ روستای پادنای علیا و ۱۸ روستا در بخش پادنا و همچنین در شهر حنا و کمه زلزله را احساس کردند و از منازل بیرون آمدند، اما در حال حاضر وضعیت در منطقه آرام است.

وی اضافه کرد: زلزله شب گذشته خسارتی به شبکه آب برخی روستاها وارد کرد و کدورت آب را بالا برد، در برخی نقاط جاده‌ای در پادنای علیا و خفر سمیرم ریزش کوه اتفاق افتاد که بازگشایی شد و شبکه آب نیز درحال تعمیر است.

شیشه فروش از اعلام کمک استان اصفهان به سی سخت خبر داد و گفت: شب گذشته ۲۰۰ تخته چادر به این منطقه ارسال شد و تیم‌های امدادی همچنان در آماده‌باش هستند.

وی ادامه داد: پس‌لرزه ۳.۶ ریشتری خسارتی نداشت، با این حال تیم‌های امدادی در آماده‌باش هستند، همچنین تیم‌های ارزیاب نیز برای برآورد خسارت‌ها در منطقه حضور دارند.  

همان‌طور که پیش‌بینی شده بود طوفان با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در مناطق غربی و ۷۰ کیلومتر در ساعت در شهر اصفهان اتفاق افتاد که تاکنون براساس گزارش‌های رسیده، ۳۰ اصله درخت در مناطق غربی و مرکزی و ۴ خودرو خسارت دیده، ۱۲ پایه برق سقوط کرده و ۵ سقف کاذب و داربست آسیب دیده است.

 امروز نیز پیش‌بینی بارش و افت دمای ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان شده، همچنین وزش باد در مناطق شرقی، جنوب شرق و جنوب استان را خواهیم داشت. توصیه‌های لازم به تمام بخش‌ها اعلام شده و تیم‌های امدادی در سطح استان در آماده باش کامل هستند.

کد خبر 585828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha