همشهری آنلاین: در پی کمرنگ شدن حضور ارتش سوریه در مرزهای جولان اشغالی، ارتش رژیم صهیونیستی با آزادی عمل اجرای طرح‌ها و نقشه‌های نظامی خود در داخل مرزهای سوریه را آغاز کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در خاک سوریه خندق حفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رژیم صهیونیستی به بهانه عدم حضور نیروهای دولتی سوریه در مرزهای حائل در استان قنیطره،‌ مدعی است که "طرف توافق آتش‌بس در جولان (دولت سوریه) دیگر در این منطقه حضور ندارد و از آنجا که اسرائیل مخالفان سوری را به عنوان یک طرف رسمی یا مسئول این منطقه به رسمیت نمی‌شناسد" آزادانه به دخل و تصرف در خاک سوریه دست می‌زند.

مخالفان سوری از جمله جبهه النصره هم‌اکنون مساحات مشرف به نوار حائل در بلندی‌های جولان را تحت تصرف دارند و هیچ تحرک کارآمدی از سوی نیروهای سازمان ملل "یونیفل" که در این منطقه مستقر هستند، به چشم نمی‌خورد.

در واقع یک طرف مرز حائل مخالفان سوری هستند و در طرف دیگر ارتش اسرائیل و این امر باعث شده رژیم صهیونیستی آزادانه طرح‌های نظامی خود را در داخل خاک سوریه اجرا کند.

در همین راستا رژیم صهیونیستی با هدف اشغال تپه‌ها و مساحت‌های جدیدی در جولان و اضافه کردن آن به اراضی اشغال شده به تحرکات جدیدی در جولان اشغالی دست زده است.

ارتش رژیم صهیونیستی که در مرزهای سوریه در استان قنیطره مستقر است ظرف کمتر از 20 روز دوبار پیاپی به این منطقه وارد شده است و تانک‌ها و خودروهای زرهی خود را وارد اردوگاه "شحار" در حومه شمالی قنیطره کرده است که تحت تصرف مخالفان سوری است.

ارتش اسرائیل همچنین مشغول حفر یک خندق در طول نوار مرزی در منطقه حائل است که طول آن حدود سه کیلومتر است و بیش از

250 متر در داخل اراضی سوریه حفر شده است.

کد خبر 301989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha