همشهری آنلاین: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه کشورمان در وین در نشست ۱+۵ سخنرانی کردند و ظریف در این نشست که تنها در دقایق ابتدایی با حضور خبرنگاران همراه بود، گفت: امروز میتوانست پایان امید برای دستیابی به یک نقطه مشترک باشد اما یک فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم.

ظریف

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست پایانی وزرای ۱+۵ با وزیر امور خارجه کشورمان، فدریکا موگرینی گفت: از همه کسانی که دور میز مذاکره برای رسیدن به تفاهم و توافق تلاش کرده اند، سپاسگزاری کرد.

  • تصميمات امروز مي‌تواند فصل جديدي در روابط بين الملل باز كند

وي افزود: تصمیماتی که امروز اتخاذ کرده ایم نه تنها در مورد بحث هسته‌ای ایران است، بلکه تصمیمی است که می‌تواند راه را برای فصل جدیدی در روابط بین الملل باز کند و نشان دهد که دیپلماسی و هماهنگی و همکاری می تواند بر تنش و تقابل فائق آید و نشانه امید برای جهان است.

در ادامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم از همه کسانی که این فرایند را شروع کردند و کسانی که آن را ادامه دادند برای اینکه به یک راه حل برد- برد برسیم.

وی افزود: معتقدم این لحظه‌ای که ما به توافق می‌رسیم برای همه کامل نیست اما کاری است که می‌توانستیم انجام دهیم و چیزی بود که می‌توانستیم به آن دست یابیم.

ظریف تاکید کرد: امروز می توانست پایان امید برای دستیابی به یک نقطه مشترک باشد اما یک فصل جدیدی از امید را آغاز کردیم و افزون بر این، این دستاورد همگان است و تشکر می کنم از همه همکاران به ویژه مدیران سیاسی و معاونان وزرا که کار بسیار زیادی را در این فرآیند انجام دادند.

همچنین موگرینی در پایان این نشست گفت: اکنون به نشست پایانی برای نهایی کردن توافق و اعلام آن به رسانه‌ها می‌رویم.

کد خبر 301050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha