همشهری آنلاین: سران صهیونیست در واکنش به خبر توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ از این دستاورد به عنوان نشانه تسلیم شدن غرب در مقابل جمهوری اسلامی یاد کردند.

نگرانی مقامات صهیونیستی از توافق ایران و گروه ۱+۵

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی عاروتص شوع، زیپی هوتوولی معاون وزیر خارجه رژیم اشغالگر روز سه شنبه به دنبال انتشار خبر توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: این توافق، توافق 'تسلیم شدن تاریخی غرب' در مقابل ایران است.

هوتوولی افزود: اسراییل به واسطه دیپلمات ها از هیچ تلاشی برای جلوگیری از اجرایی شدن این توافق فروگذار نخواهد کرد.

میری رگو وزیر ورزش و فرهنگ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به خبر توافق هسته ای گفت: این واقعیت که اکنون تهران انعقاد این توافق را جشن گرفته، نشان می دهد که باید دور هم جمع شویم و کارزاری را ترتیب دهیم تا با آن مقابله کنیم .

وی مدعی شد: کنگره آمریکا آماده تصویب توافق تسلیم غرب در برابر ایران نیست.

اوفر آکونیس عضو حزب لیکود نیز مدعی شد: تنها چیزی که در مورد این توافق قطعی است این که ایران به پیشروی های هسته ای ادامه خواهد داد .

آکونیس افزود: عناون ها، دست دادن ها و لبخندها در وین حکایت از آن دارد که از همین فردا نگرانی ما (صهیونیستها) شروع خواهد شد .

دنی دانون وزیر علوم رژیم صهیونیستی نیز گفت: از دوستان و شرکای اسراییل می خواهیم که در پارلمان ها این توافق را رد کنند.

بر اساس گزارش جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز امروز (سه شنبه) در دیدار با وزیر خارجه هلند در بیت المقدس، توافق ایران و قدرت های جهانی را اشتباهی تاریخی خواند و وعده داد که از هیچ تلاشی برای مسدود کردن مسیر این توافق دریغ نخواهد کرد.

وی گفت: ایران قطعا به مسیری مطمئن خواهد رفت و بسیاری از محدودیت ها که پیشتر مانع از این کار می شد، به زودی برداشته خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست، آویگدور لیبرمن عضو حزب اسراییل بیتنا نیز مدعی شد که در توافق با ایران 'تجربیات گذشته نادیده گرفته شد'.

وی افزود: پرچمی سیاه رنگ بر فراز این توافق به اهتزاز درآمده و امروز به عنوان روزی سیاه در تاریخ اسراییل ثبت خواهد شد.واکنش اولیه صهیونیست ها به پیروزی تاریخی ملت ایران؛

رییس کنگره جهانی یهود: این توافق یک کاغذ پاره بیش نیست

همچنين رونالد لاودر رییس کنگره جهانی یهود در نخستین واکنش صهیونیست ها ضمن آشکار کردن خشم خود از توافق و پیروزی تاریخی ملت ایران، توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ جهان را کاغذ پاره ای غیرالزام آور خواند.

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست، لاودر روز سه شنبه در واکنش به خبر توافق هسته ای گروه 5+1 و ایران با تکرار ادعاهای دیگر مقام های صهیونیست گفت: تا این لحظه توافق مذکور کاغذ پاره ای بیش نیست.

او افزود: این توافق نه پیمانی الزام آور است و نه دلیلی وجود دارد که بتوان به پایبندی ایران برای اجرای این قرارداد اعتماد کرد.

وی گفت که تهران ید طولایی در زمینه گمراه کردن جهان دارد.

لاودر به نگرانی هایش درباره توافق مذکور و موضع ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تظاهرات روز قدس در جمعه گذشته که با حمایت دولت برگزار شد، بار دیگر پیام «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را منتشر کرد و همین بهترین دلیل است برای این که ما نباید بیش از اندازه خوش بین باشیم.

کنگره جهانی یهود به عنوان فدراسیون جهانی جوامع یهودی در سال 1936 در ژنو سوییس تاسیس شد.

دیگر مقام های صهیونیست نیز دقایقی پس از انتشار خبر به نتیجه رسیدن مذاکرات چندین ساله میان ایران و قدرت های بزرگ جهان، ضمن ابراز خشم و انزجار از این دستاورد، آن را نشانه تسلیم شدن غرب در برابر ایران دانستند.

کد خبر 301070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha