دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه در همایش سفیران فرانسه، با تاکید بر حل دیپلماتیک پرونده هسته‌ای ایران گفت: ملت بزرگ ایران سزوار انزوا نیست.

 به گزارش ایرنا، نیکلا سارکوزی که روز دوشنبه (5 شهریور) در همایش سفیران این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه سخن می‌گفت، با رد برخورد نظامی با ایران افزود: بمباران ایران فاجعه‌آمیز خواهد بود.

سارکوزی درعین حال برخورداری ایران از سلاح اتمی را غیرقابل قبول دانست و گفت: داشتن بمب اتمی از سوی ایران و بمباران این کشور هر دو فاجعه‌آمیز است.

همایش سفیران فرانسه در خارج از کشور باعنوان "چگونه فرانسه امروز در مقابل مسایل بین‌المللی از خود واکنش نشان دهد"، صبح امروز در پاریس گشایش یافت.

این اولین همایش وزارت خارجه فرانسه در دولت جدید این کشور است که در آن نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری به همراه برنار کوشنر وزیر خارجه این کشور و نیز سایر دولتمردان فرانسه، جهت‌گیری جدید سیاست خارجی پاریس را برای سفیران تبیین و توصیه‌های لازم را به آنان خواهند کرد.

در این نشست که به مدت سه روز ادامه دارد، بیش از ‪ ۱۸۰‬سفیر فرانسه در کشورهای خارجی و نیز نزد سازمانهای بین‌الملی شرکت دارند.

رییس جمهوری فرانسه شنبه شب گذشته در دیدار با مسوولان استان "ژیروند" در جنوب غربی فرانسه دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای را حق تمام کشورهای جهان دانسته و گفته بود: باید به این کشورها اجازه داد تا به این نوع انرژی دسترسی داشته باشند.

سارکوزی با اشاره به پایان پذیری انرژیهای فسیلی شرق، تلاش کشورهای این منطقه را برای برخورداری از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز با مقاصد تولید انرژی برق حق این کشورها دانسته بود.

وی با هشدار نسبت به برخورد تمدنهای غرب و شرق گفت بود: بزرگترین خطری که امروز جهان را تهدید می‌کند، رویارویی تمدنهای غرب و شرق است.

کد خبر 30018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز