همشهری‌آنلاین: کره شمالی کمک بشردوستانه فوری هلال احمر ایران را برای مقابله با شدیدترین خشکسالی قرن در این کشور خواستار شده است.

north-korea-iran-flags

پیونگ یانگ اواسط ماه ژوئن اعلام کرده بود «بدترین خشکسالی صد سال گذشته را تجربه می‌کند که به ویژه تأثیر مخربی بر کشت گندم و برنج این کشور گذاشته است».

بنا بر اعلام برنامه جهانی غذای سازمان ملل ، یک میلیون و 800 هزار زن و کودک در این کشور از سوء تغذیه رنج می‌برند.

دو کشور به علت برنامه هسته‌ای جنجال برانگیز خود تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفتند.

خبرگزاری رسمی ایرنا گزارش داد: کانگ سام-هیون، سفیر کره شمالی در ایران درخواست کمک بشردوستانه فوری را به رئیس جمعیت هلال احمر ایران تحویل داده است.

ایرنا به نقل از سفیر کره شمالی اعلام کرد: این درخواست ناشی از قحطی بی‌سابقه‌ای است که کره شمالی به علت خشکسالی ویرانگر با آن مواجه شده است.

کانگ سام-هیون خاطر نشان کرد: «ما بسیار خرسندیم که روابط دوستانه بین دو کشور تا این حد قوی است».

به گزارش واحد مركزي خبر،خبرگزاری فرانسه افزود : کره شمالی که اقتصاد و کشاورزی‌اش پس از دهه‌ها مدیریت فاجعه‌آمیز و اختصاص منابع به برنامه هسته‌ای رو به زوال است، در نیمه دوم سال‌های 90، قحطی مرگباری را تجربه کرد. صدها هزار نفر در این قحطی جان خود را از دست دادند.

همکاری نظامی بین تهران و پیونگ یانگ که در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برقرار شد، به گفته ایران، با پایان این جنگ متوقف شد و از آن پس به روابط سیاسی و اقتصادی همچنین کمک بشردوستانه تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ؛ بر اساس تلکس‌های دیپلماتیک آمریکا مربوط به سال 2010، مسئولان آمریکایی معتقدند ایران از کره شمالی تجهیزاتی برای ساخت موشک‌های بالیستیک دریافت کرده است.

کد خبر 299756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha