همشهری آنلاین: در حالیکه مدت کوتاهی تا پایان ضرب الاجل یونان برای به توافق رسیدن با وام دهندگان بین المللی باقی است، اتحادیه اروپا پیشنهاد جدیدی را به نخست وزیر این کشور ارائه داد.

 پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا روی میز نخست وزیر یونان

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از آتن، دفتر نخست وزیری یونان اعلام کرد که در حال بررسی پیشنهاد جدید رییس شورای اروپاست که شامل بخشش بدهی هایی می شود که باید تا اکتبر 2015 (مهر/ آبان 1394) پرداخت شود. این پیشنهاد همچنین راهکارهای جدیدی را برای کاهش ندادن دستمزد مستمری بگیران در بر می گیرد.

یونان که باید روز سه شنبه یک میلیارد و 600 میلیون یورو از بدهی خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت می کرد، از پنج ماه قبل با وام دهندگان بین المللی بر سر شرایط بازپرداخت بدهی ها در حال مذاکره است.

با شکست مذاکرات دولت 'آلکسیس سیپراس' نخست وزیر یونان با وام دهندگان بین المللی، بانک مرکزی اروپا از مخالفت با اختصاص اعتبار بیشتر به یونان برای حمایت از بانک های این کشور خبر داد.

آتن نیز برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها اعلام کرد بانک ها و بازار بورس و اوراق بهادار، تمام این هفته تعطیل خواهند بود و برداشت روزانه از دستگاه های خودپرداز به 60 یورو در روز محدود می شود.

انتظار می رود محدودیت برداشت تا چند ماه ادامه یابد.

یونان از اول هفته جاری شاهد صف های طولانی مقابل دستگاه های خودپرداز و جایگاه های فروش بنزین، بوده است.

دولت های پیاپی آتن از سال 2010 به بعد در ازای دریافت 240 میلیارد یورو وام، وعده اجرای اصلاحات اقتصادی بنیادین و کاهش شدید هزینه ها را دادند، اما تدابیر ریاضتی انجام شده نرخ رشد اقتصادی را کاهش داده و به بیکاری عمده منجر شده است.

دولت فعلی یونان در ژانویه 2015 (دی/بهمن 1393) با وعده پایان دادن به این تدابیر ریاضتی به قدرت رسید.

کد خبر 299682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha