دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقامات یونان اعلام کردند با تکمیل شمارش آرا در همه‌پرسی روز یکشنبه ۱۴ تیر، میزان آرای مخالف پیشنهاد کمک مالی اتحادیه اروپا بیش از ۶۱درصد اعلام شد.

greeks

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، با اعلام اين خبر مردم یونان پاسخ منفی به طرح‌های ریاضتی اروپا در همه پرسی را در آتن جشن گرفتند.

مردم یونان در این همه پرسی به پنج سال ریاضت پایان دادند و طرح‌های ریاضتی جدید را که خواسته وام‌دهندگان بین‌المللی به این کشور است، رد کردند.

در این همه‌پرسی از مردم یونان پرسیده شده بود آیا باید طرح پیشنهادی کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا، صندوق بین‌المللی پول و گروه یورو را پذیرفت؟ بیش از 61 درصد مردم به این سوال پاسخ منفی دادند.

الکسیس سیپراس ،نخست‌وزیر یونان در این‌باره گفت: در شرایط دشواری که ما در این هفته پشت سر گذاشتیم شما انتخاب بسیار شجاعانه‌ای داشتید. من به خوبی متوجه هستم که شما با وظیفه‌ای که بر عهده من قرار دادید به دنبال قطع ارتباط با اروپا نیستند بلکه به دنبال تقویت موضع ما در مذاکرات برای دستیابی به راه حلی پایدار هستید. اولویت ما استقرار نظام بانکی در سریع‌ترین زمان ممکن است. من مطمئن هستم بانک مرکزی اروپا نه تنها اوضاع مالی ما را درک می‌کند بلکه ابعاد انسانی بحران در کشور ما را نیز درک می‌کند.

دولت یونان از حدود یک هفته پیش برای مقابله با فرار سرمایه دستور تعطیلی بانک‌ها را صادر کرده بود.

نخست‌وزیر یونان همچنین مردم یونان را به وحدت دعوت کرد. اما به نظر می‌رسد آنتونی ساماراس، نخست‌وزیر محافظه کار سابق یونان این پیام را نشنیده گرفته و از ریاست حزب «دموکراسی نو» که اصلی‌ترین حزب مخالف دولت است، استعفا داده است.

کد خبر 300266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha