همشهری آنلاین: سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اعلام کرد: میزان ذرات گرد و غبار موجود در هوای ارومیه در بامداد شنبه به ۲۶.۷ برابر حد استاندارد رسید.

به گزارش ايرنا، سعید موسوی روز شنبه گفت: میزان گرد و غبار در هوای ارومیه در ساعت دو بامداد امروز به چهار هزار و 150 میکرو گرم بر متر مکعب رسید و هوای این شهرستان را در شرایط خطرناک قرار داد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های هواشناسی ساعت هفت صبح روز شنبه ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌های هوای شهرستان ارومیه، میزان ذرات گرد و غبار در این منطقه کاهش یافت و کیفیت هوای ارومیه به حد ناسالم برای گروه‌های حساس رسید.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: آخرین گزارش‌های رسیده و بررسی‌های انجام شده بیانگر کاهش ریزگردها در هوای شهرستان ارومیه به 140 میکروگرم بر متر مکعب و حاکم شدن شرایط استاندارد بر هوای شهر می‌باشد.

وی درباره میزان آلودگی ریزگردی هوای سایر شهرهای استان اظهار کرد: کیفیت هوای شهرستان بوکان هم اکنون ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و میزان ذرات گرد و غبار در هوای این شهرستان از 310 میکروگرم به 250 میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای سردشت و پیرانشهر نیز در شرایط استاندارد قرار دارند.

عصر روز جمعه با ورود یک توده هوای غبار آلود از شمال عراق به آذربایجان غربی، نواحی جنوبی و مرکزی این استان تحت تاثیر قرار گرفته و کیفیت سلامت هوا در این نواحی کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ذرات گرد و غبار از عصر امروز از استان خارج می‌شود.

کد خبر 299405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha