همشهری آنلاین: همزمان با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در عراق به مناسبت عید میلاد امام عصر(ع)، افراد مسلح به کاروان زائران مرقد امام حسین(ع) حمله و یک تن را به قتل رساندند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بسیاری از شهرهای عراق به ویژه اماکن مذهبی عراق که خود را آماده جشن میلاد امام عصر(ع) می‌کنند تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است.

بنا بر این گزارش شیعیان با حرکت به سمت کربلا قصد برپایی جشن دارند. به همین منظور تدابیر امنیتی ویژه‌ای در مناطق جنوبی پایتخت عراق از سوی پلیس و نیروهای امنیتی این کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است.

 به گزارش مهر به نقل از مقامات عراقی انتظار می‌رود تنها در کربلا بیش از یک میلیون نفر از زائران برای برگزاری جشن‌ میلاد امام زمان(عج) شرکت کنند که اوج جمعیت در اواخر سه شنبه و بامداد چهارشنبه خواهد بود. 

در همین حال پایگاه اینترنتی اصوات العراق به نقل ازمقامات بیمارستانی و پلیس این کشور اعلام کرد امروز (4شهریور) در هجوم افراد مسلح به زائرانی که خود را برای مراسم سالروز میلاد امام مهدی(عج) آماده می کردند و به سمت کربلا در حرکت بودند یک زن کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  منابع رسمی عراق از استقرار 11 هزار نیروی امنیتی و منع عبور و مرور وسایل نقلیه در کربلا (از ساعت 7 صبح 4 شهریور) خبر دادند. این اقدامات برای حفظ امنیت زائران حرم مطهر امام حسین(ع) در مراسم سالروز میلاد امام مهدی(عج) انجام می شود.

خبر دیگر اینکه در حمله هوایی بالگردهای نظامیان آمریکا در استان دیالی چهار پلیس عراقی کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند.در شهر کرکوک نیز پلیس این شهر 97 فرد مظنون را بازداشت کردند.

خبرگزاری قطر نیز گزارش داد : نیروهای پلیس عراق در 24 ساعت گذشته 10 جسد مجهول الهویه را در مناطق مختلف بغداد کشف کرده اند.

کد خبر 29924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز