همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در مذاکرات هسته ای با ۱+۵، دشمن می‌خواهد که ما کاملاً تسلیم تفکر آنها باشیم، می‌خواهند که هر دردی را که آنها می‌گویند، باز کرده و هر کجا را که می‌خواهند، تعطیل نماییم.

حسین سلامی

به گزارش مهر، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «دومین همایش سراسری امنیت پایدار» با عنوان «مکتب امنیتی جمهوری اسلامی ایران» که در سالن بصیرت دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه پیشرفت‌های علمی و فنی جهان به سمت احساس عدم امنیت بیشتر پیش می‌رود، گفت: قدرت‌های بزرگ جهان با شیوع ویروس‌ها و میکروب‌های کشنده، امنیت ملی، سلامت اجتماعی و آرامش ملت‌ها و حتی جهان را بر هم می‌زند.

وی افزود: اگر فناوری و دانش شیمی پیشرفت می‌کند، ابزارهای انفجار و تخریب نیز با آن پیشرفت خواهد کرد و همچنین با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و کم شدن فاصله‌های جغرافیایی و ایجاد دهکده جهان با یک واقعیت روبرو می‌شویم و آن اینکه کشورهای پیشرفته صاحب فناوری می‌توانند با انتشار فیلم‌ها، عکس و مطالب مختلف، زمینه‌های فروپاشی اخلاقی جهان را فراهم کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ارزش‌های ملی و جهانی که در ساختار فطرت الهی بنا نهاده شده است، با این پیشرفت‌ها در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این به این معنی است که جهان به سمت ناامنی پیشرفته سوق پیدا خواهد کرد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه سقوط قدرت‌های بزرگ به سه دلیل عمده اتفاق افتاده، گفت: آن سه دلیل از جمله افول مدنیت سیاسی، سقوط ارزش‌های اخلاقی و گسترش بیش از حد است.

وی ادامه داد: وقتی جهان در مباحث هسته‌ای رشد می‌کند و بمب اتم ساخته می‌شود، به دلیل نبود یک منطق سیاسی و یک نظام ارزشی عادلانه، این علم و فناوری در خدمت نابودی جمعی انسان‌ها به کار گرفته می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آن چیزی که می‌تواند سیمای یک تمدن مدرن را فراهم کند، پیشرفت علمی، فنی و مادی جامعه مدرن نیست، تاکید کرد: اگر این پیشرفت‌ها بر اساس یک سیستمی از ارزش‌های اخلاقی و دینی نباشد، به فروپاشی امنیت، اخلاق و عدالت در جهان منجر خواهد شد.

سردار سلامی افزود: نظام فکری مجموعه باورها، ارزش‌ها و اعتقادات، مولد امنیت و پیروزی خواهد بود و پیشرفت‌های علمی و فناوری نمی‌تواند برای جهان امنیت ایجاد نماید.

وی با بیان اینکه حرف‌های آمریکایی‌ها مبتنی بر یک باور درونی نیست، گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری در گذشته داشته‌ایم، این نکته را گوشزد کردند که دشمنان ما به وقت نیاز ندارند، زیرا آنها سلاح اتمی دارند و در دکترین دفاعی ما، سلاح هسته‌ای جایی ندارد و این یک حقیقت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مکتب امنیتی نظام ما از عبارات الهی، الهام می‌گیرد تصریح کرد: حتی اگر دشمن هم درنده‌خویی به خرج داد، باز ما نباید به جرم و جنایت بیفتیم. هر چند اسلام، مقابله به مثل را جایز می‌داند، اما باز اجازه نمی‌دهد از حدود خارج شوید و این تفاوت مکتب امنیتی ایران با مکاتب امنیتی دنیا است.

سردار سلامی گفت: دشمنان تلاش می‌کنند با همه ابزارهای ممکن بر روی ذهن و قلب ما اثر بگذارد و بزرگترین خطر امنیتی ما امکان نفوذ ارزش‌ها، مدل‌ها، تفکرات و خواسته‌های دشمن به درون فضای ذهن، قلب و باور ماست و برای ما و جهان این اتفاق مهمترین پدیده ناامن‌ساز تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال بی‌هویت‌سازی دینی و ملی ما هستند، افزود: برای این هدف از سست‌سازی ما نسبت به آداب، فرهنگ، ارزش‌ها و سرگردانی انسان‌های ما بهره می‌برند و مدیریت‌پذیر شدن این شرایط دیگر ممکن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز در صحنه مذاکرات ۱+۵، دشمن می‌خواهد که ما کاملاً تسلیم تفکر آنها باشیم و هر طور که آنها می‌گویند، عمل کنیم و می‌خواهند که هر دردی را که آنها می‌گویند، باز کرده و هر کجا را که می‌خواهند، تعطیل نماییم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه داعشی‌ها به ظاهر انسان‌هایی متدینی هستند و نماز می‌خوانند، خاطر نشان کرد: آنها چون جاهلانه مغزشان در اختیار دیگران است، ایمانشان به ظلم آغشته شده و وحشیانه‌ترین اعمال را انجام می‌دهند و با نام اسلام در جهان این اقدامات را منتشر می‌کنند و ما باید استحکام ساخت درونی ذهن‌ها و قلب‌ها را هدفگذاری کنیم که در این شرایط امنیت پایدار ایجاد خواهد شد.

وی گفت: امنیت پایدار از مسیر ایمان آگاهانه و عادلانه عبور می‌کند و ما باید قدرت دفاعی خود را توسعه داده و با مردمی کردن امنیت در درون ذهن‌های خود از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم.

کد خبر 297750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha