همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمله عربستان به یمن احمقانه‌ترین جنگ تاریخ است زیرا اگر به صورت مستقل مورد بررسی قرار گیرد از منطق دنیای استکبار برای تسلط بر جهان اسلام تبعیت می‌کند.

حسین سلامی

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی در اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در حمایت از مردم مظلوم یمن که ظهر امروز در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، با بیان اینکه مردم یمن از مردم فلسطین مظلوم‌تر هستند مطرح کرد: حمله عربستان به یمن احمقانه‌ترین جنگ تاریخ است زیرا اگر به صورت مستقل مورد بررسی قرار گیرد از منطق دنیای استکبار برای تسلط بر جهان اسلامی تبعیت می‌کند.

وی جنگ مذکور را راهکار آمریکا برای رسیدن به قدرت دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان مظهر تمدن نوین اسلامی برای مقابله با استکبار فعالیت‌های خود را گسترش داده و اکنون استکبار با محوریت آمریکا در مسیر مقابله با انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

سلامی خاطرنشان کرد: تحولات کنونی جهان نشان از حرکت مسلمانان برای بازیافتن هویت خود است زیرا آن‌ها از گورستان جهل مدرن بیدار شده و برای رسیدن به آرمان‌های خود حرکت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته بلاد اسلامی در مقابل استکبار قدرت توانمندی نداشته است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، صهیونیسمی که ارتش شکست‌ناپذیر دنیا را در اختیار قرار داشت توسط کشورهای اسلامی تحقیر شد و آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران، عراق و افغانستان را در اختیار خود گرفت و سوریه را درگیر جنگ‌های داخلی کرد، اما نتوانست به اهداف مورد نظرش برسد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تاریخ اسلام اکنون شاهد یکی از دردناک‌ترین مقاطع حساس خویش است اظهار کرد: اساتید حوزه علمیه افتخاری برای انقلاب اسلامی هستند و در جنبش‌های آزادی‌خواهانه و عدالت طلبانه حضور پرشوری دارند.

وی با بیان اینکه فریاد اساتید حوزه علمیه قم پژواک فریاد مظلومان است اضافه کرد: برگزاری این همایش برای بازتاب دادن نداهای مظلومانه یمن است زیرا خبرنگاری در یمن به جز خبرنگاران جمهوری اسلامی ایران حضور ندارد که بتواند فریادهای مظلومان دختران و زنانی که زیر آوارها دفن می‌شوند را به گوش مردم جهان برسانند.

سلامی با تاکید بر اینکه شعله‌های بیداری اسلامی موقعیت‌های تسلط آمریکا را در کشورهای مختلف تهدید می‌کند یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران افق‌های جدیدی را برای بلاد اسلامی گشوده است اما آمریکا با استراتژی‌های ناقص، مسیرهای کور و هزینه‌های فوق‌العاده که این حکومت استکباری را با بحران مالی و اقتصادی مواجه کرده است در جایگاه نامناسبی قرار دارد.

وی جنگ را عامل اصلی رکود اقتصادی آمریکا دانست و ابراز کرد: بلاد اسلامی با آهنگ و نوای دلنشین آزادی‌خواهی انقلاب اسلامی هماهنگ شدند و انقلاب با ظرفیت‌سازی‌های خود و استفاده از موازنه قدرت مقابل استکبار ایستاده است و آمریکا دیگر تنظیم کننده اصلی معادلات دنیا نیست زیرا نظام سیاسی آینده این حکومت استکباری مبهم شده است.

سردار سلامی اسلام، ژئوپولوتیک، انرژی و امنیت را از ابعاد اصلی قدرت برشمرد و گفت: با توجه به اینکه سوریه و لبنان اکنون به توانمندی‌های بسیاری رسیده‌اند و انقلاب اسلامی به اهرم سیاست‌های عراق تبدیل شده، آمریکا دچار افسردگی سیاسی شده و باید حرکت جدیدی را برای تحقق خواسته‌های پلیدانه آغاز کند به همین علت به جنگ با یمن گرایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و سعودی‌ها یمن را یکی از مناطق مهم و کلیدی پیشروی انقلاب اسلامی در جهان اسلام می‌دانند عنوان کرد: انقلاب اسلامی حرکت‌های مختلف نظام استکباری در عرصه‌های مختلف را مورد تاثیر قرار داده است و اکنون دشمن به این نتیجه رسیده است که هر چه در مقابل ایران اسلامی ایستادگی می‌کند این کشور به توانمندی‌های گسترده‌تری می‌رسد.

سلامی با اشاره به اینکه حقانیتی جز بطلان، استکبار و مکر در حمله عربستان به یمن دیده نمی‌شود گفت: عربستان در اهداف خود شکست خورده زیرا تصور می‌کرد که می‌تواند انبساط ژئوپولوتیک بدهد و از طریق دریای یمن به خلیج فارس دسترسی پیدا کند و ارتش‌های دنیای اسلامی را پشت سر خود قرار دهد اما نتوانست این فرضیات را به جایی برساند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان یک جنگ کور را آغاز کرده است مطرح کرد: انصارالله در ابتدای جنگ به 30 درصد کشور یمن حکومت می‌کرد اما اکنون قبایل مختلف با او متحد شده و 80 درصد جغرافیای یمن به همراه حزب‌الله مقابل عربستان ایستاده‌اند که این یک تحول تاریخی است.

جانشین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی ادامه داد: جنگ از محدوده‌های داخل به مرزهای سعودی انتقال داده شده است و سعودی‌ها که از دریا و آسمان به کشور یمن حلمه کرده‌اند تاکنون 400 کشته داده اما آمارها را اعلام نمی‌کنند؛ وقتی پایگاه‌هایشان اشغال می‌شود حتی جرأت پاتک زدن را ندارند؛ برای نمونه یمن در حمله به یک پایگاه عربستان 30 تانک را غنیمت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اکنون جنگ وضعیت جدیدی پیدا کرده و ادبیات مقاومت در حال گسترش است اظهار کرد: صبر، شکیبایی و پشتکار از ویژگی‌های مردم یمن است و این کشور دارای تاریخ درخشانی در مقابله با ظلم و استبداد دارد.

سردار سلامی از قدرت‌های نظامی و اقتصادی آمریکا در دوره‌های مختلف یاد کرد و گفت: این کشور در حال زوال است زیرا همه امپراطوری‌هایی که بر پایه ظلم نهاده شده است در پایان به انزوا کشیده می‌شود و اکنون کشورهای مختلف استکباری به علت افول مدنیت سیاسی و ارزش‌های اخلاقی داشته‌های خود را از دست داده‌اند.

وی از حضور رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین(ع) یاد کرد و افزود: افرادی که در کنار رهبر انقلاب اسلامی هستند مقابله با کشورهای بزرگ را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند و ایران اسلامی به رهبری پیشوایانی که با منطق وحی با جهان سخن می‌گویند در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای گسترده رسیده است.

جانشین فرمانده سپاه رهبر انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین نعمت برای ایران اسلامی خواند و گفت: ملت‌هایی که از نعمت رهبر محروم بودند نتوانستند قیام‌های خود را به نتیجه برسانند اما اکنون ایران اسلامی با هدایت رهبری به نتیجه مشخصی رسیده است.

وی افزود: آمریکا منطق، ترحم و انسانیت را نمی‌شناسد به همین علت کسی نباید فکر کند که آمریکا از روی منطق و ترحم به ایران حمله نظامی نمی‌کند زیرا آمریکا قدرت منطق را نمی‌فهمد بلکه فقط منطق قدرت را می‌فهمد.

سلامی خاطرنشان کرد: اینکه وزیر خارجه آمریکا برای مذاکره با نماینده ایران اسلامی ساعاتی پای میز مذاکره می‌نشیند نشان از توانمندی ایران اسلامی است؛ اگر آمریکا تاکتیکی داشت در تصورات راهبردی خود از حمله نظامی استفاده می‌کرد اما به خوبی می‌داند که ایران اسلامی در صورت نیاز از نیروی مقاومت برای رسیدن به آرمان‌هایش استفاده می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطق انقلاب را حمایت از مظلوم و آزادی‌خواهی خواند و تاکید کرد: قدرت ایران اسلامی منطق قدرت را ساخته است و در این منطق تنفس ایدیولوژیک معنا ندارد بلکه زندگی با ابعاد پیشرفت، دین و اخلاق توصیف می‌شود و ایران اسلامی با تکیه بر این منطق تا پایان راه ایستاده است.

وی از اساتید حوزه علمیه به عنوان پرچمداران انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: حقیقت ایمان مردم نسبت به اهداف باید برای دنیا بازگو شود زیرا مردم نسبت به وعده‌های خداوند تبارک و تعالی ایمان مناسبی دارند.

کد خبر 297403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha