همشهری آنلاین: مقامات کره جنوبی تلفن‌های همراه صدها نفر را از افراد تحت قرنطینه را ردگیری خواهند کرد تا مانع از انتشار نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس شوند و در همین حال گزارش می‌شود که پنجمین نفر به علت این بیماری درگذشته و شمار افراد آلوده به ۶۴ نفر افزایش‌یافته است.

south korea۲

به گزارش رويترز دولت كره جنوبي که به خاطر فقدان شفافیت در مقابله با شیوع بیماری موردانتقاد قرارگرفته است، روز یکشنبه ۷ ژوئن به فشار افکار عمومی سرفرود آوردند و نام ۲۴ مرکز درمانی را که در آن‌ها عفونت‌ رخ‌داده است یا بیماران مرس در آن‌ها ویزیت شده بودند، اعلام کرد.

تابه‌حال ۱۴ مورد جدید ابتلا به مرس گزارش‌شده است و به‌این‌ترتیب کره جنوبی دارای بزرگ‌ترین شمار موارد مرس در خارج از خاورمیانه است.

چوییکیونگ-هاون، معاون نخست‌وزیر کره جنوبی در یک اجلاس خبری در شهر مرکزی سیجونگبرنامه‌ای برای ردگیریتلفن‌های همراه افراد تحت قرنطینه برای اطمینان از ماندن آنان در خانه را اعلام کرد و گفت: «لطف درک کنید که این اقدامی اجتناب‌ناپذیر برای ایمنی همسایه‌ها و خانواده‌ها است.»

بیش از ۲۳۰۰ نفر تا روز یکشنبه در کره جنوبی برخی در بیمارستان و اغلب در خانه تحت قرنطینه قرارگرفته‌اند، ازجمله کل ۱۰۵ نفر اهالی یک روستا که یکی از ساکنان آن از بیمارستانی بازدید کرده بود که نخستین بیمار مرس در این کشور در آن درمان شده بود.

یک مرد کره‌ای اواخر ماه گذشته، یک قرنطینه خانگی داوطلبانه را شکست و به هنگ‌کنگ پرواز کرد و سپس به سرزمین اصلی چین رفت و در آنجا آزمایش‌های او از لحاظ مرس مثبت شد.

شیوع ویروس اغلب مرگبار مرس در کره جنوبی کره برای نخستین بار در ۲۰ مه گزارش شد، باعث هراس عمومی و تعطیلی بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در هفته گذشته شد و هزاران توریست دیدارشان از این کشور را لغو کردند.

به گفته یک مقام آموزشی سئول محله اعیان‌نشینسئوکو و گانگانم شهر سئول که بیمارستان واقع در آن‌ها که از لحاظ موارد مرسرخ‌داده در رده دوم است، حدود ۱۲۰ مهدکودک و مدرسه در این محلات را تا روز چهارشنبه تعطیل کرده‌اند.

چویی گفت: «ما حتماً می‌توانیم موارد مرس در کشورمان را کنترل کنیم، زیرا عفونت‌ها در مراکز درمانی رخ‌داده است و بیماری در جوامع در حال انتشار نیست.»

مرس که نخستین موردش در انسان‌ها در سال ۲۰۱۲ شناسایی شد، ناشی از یک کوروناویروس است که از همان خانواده ویروس‌هایی است که باعث ایجاد نشانگان حاد شدید تنفسی یا سارس می‌شوند؛ اما به گفته سازمان جهانی بهداشت مرس میزان مرگ‌ومیر بسیار بالاتری در حد ۳۰ درصد دارد.

وزیر بهداشت کره جنوبی گفت آخرین مورد مرگ ناشی از مرس در یک مرد ۷۵ ساله رخ‌داده است که در همان بخش اورژانس بیمارستانی در سئول بستری بود که تصور می‌روددرمجموع ۱۷ نفر ازجمله دو نفر کارکنان پزشکی با ویروس مرسآلوده‌شده باشند.

سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد شواهدی دال بر انتقال مداوم انسان به انسان ویروس مرس در جوامع در کره جنوبی وجود ندارد.

کد خبر 297455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha