چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران، مسکو را به ارسال سلاح به اوکراین تهدید کرد.

 رژیم صهیونیستی مسکو را تهدید کرد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی 'اسپوتنیک'، یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اسرائیل احتمالا در واکنش به لغو ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران توسط روسیه، به اوکراین سلاح ارسال می کند.

بر اساس این گزارش، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیش از این طی گفت و گوی تلفنی با رییس جمهوری روسیه نسبت به تحویل احتمالی موشک های اس 300 به ایران اعتراض کرده بود.

با وجود این، 'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه این ممنوعیت تحویل موشک های اس 300 به ایران را به دلیل پیشرفت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 نادرست دانست.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه (23 فروردین) در حکمی ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را لغو کرد.

روسیه در سال 2007 میلادی، قراردادی را در زمینه فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس-300 به ارزش حدود 800 میلیون دلار با ایران امضا کرد، اما 'دمیتری مدودیف' رییس جمهوری وقت روسیه تابستان 2010 به دنبال قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل متحد از تحویل این سامانه به ایران جلوگیری کرد.

این سامانه تا 125 مایل برد دارد و می تواند اهداف چندگانه را همزمان ردیابی کرده و به آنها حمله کند. روسیه سامانه مشابهی را به سوریه فروخته است.

کد خبر 292320

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha