همشهری آنلاین: میخاییل بوگدانف، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اعلام کرد که طرف‌های درگیر در یمن از روسیه برای پایان مسالمت‌آمیز مناقشه آن کشور، درخواست میانجی‌گری کرده‌اند.

میخائیل بوگدانف

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری 'روسیا سگودنیا'، میخاییل بوگدانف که از طرف روسیه در اجلاس سران اتحادیه عرب در شرم الشیخ مصر شرکت کرده بود، گفت: روسیه برای پایان مسالمت‌آمیز و حل و فصل سیاسی مناقشه یمن تلاش می‌کند.

وی افزود: با طرف‌های مناقشه یمن از جمله منصور هادی (رئیس جمهوری مستعفی) و نمایندگان شیعیان حوثی و علی عبدالله صالح رئيس جمهوری اسبق یمن در تماس هستیم.

بوگدانف ادامه داد: با کشورهای عربی و ایران و شرکای غربی هم در مورد مناقشه یمن و راه‌های پایان دادن به آن رایزنی می‌کنیم.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه با تاکید بر موضع کشورش در مساله یمن خاطرنشان کرد: ما خواهان جلوگیری از گسترش دامنه مناقشه یمن و برقراری آتش‌بس در آن کشور و آغاز مذاکرات سازش هستیم. گسترش دامنه مناقشه یمن ممکن است منجر به تجزیه و فروپاشی آن کشور شود. روسیه خواستار خودداری از مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل است.

وی گفت: باید همه طرف‌های مناقشه یمن از به کارگیری زور بپرهیزند و بمباران و تهاجم هوایی به آن کشور متوقف شود و همه طرف‌ها پای میز مذاکره بنشینند.

این مقام روس خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند تحت نظارت سازمان ملل تحقق یابد. ما از نقش اتحادیه عرب در حل این مساله استقبال می‌کنیم و معتقدیم راه حل بحران یمن باید متعادل باشد.

کد خبر 290734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha