جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: شامگاه 18 خردادماه زمانی که ماجرای حمله مرگبار جوانی به «ستوان‌دوم ستار فرید»از ماموران کلانتری باغستان کرج به پلیس گزارش شد، با دستور ویژه سردار زارعی - فرمانده پلیس استان تهران- تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان جنایی کرج عملیات ردزنی قاتل ناشناس را آغاز کردند.

در حالی که تنها سرنخی که پلیس از جوان جنایتکار داشت 2 شماره از پلاک یک خودروی پراید بود که جوان ضارب دقایقی پس از جنایت با این خودرو درمحل دیده شده بود، کارآگاهان به شناسایی تمامی خودروهای پرایدی پرداختند که این 2 شماره در پلاک آنها به چشم می‌خورد.

در جریان یک عملیات گسترده اطلاعاتی و امنیتی سرانجام ماموران پلیس توانستند با بررسی صدها شماره پلاک، خودروی پرایدی را که مرد ضارب سوار بر آن بود، شناسایی کنند.

با این سرنخ بود که جوان جنایتکار به نام نیما در کرمانشاه شناسایی شده و در عملیات تعقیبی پلیس سرانجام بامداد 6 تیر در باغ گردویی در اراک دستگیر شد.

در نخستین بازجویی‌ها نیما با اعتراف به حمله خونین به افسر پلیس در توضیح ماجرا گفت : روز حادثه به دعوت یکی از دوستانم از  کرمانشاه به کرج آمده بودم که با افسر پلیس درگیر شده و در حالی که مست بودم،او را با ضربات چاقو به قتل رساندم.

جنایتکار در صحنه جنایت

صبح پنج شنبه 25 مرداد با گذشت یک ماه و نیم  از دستگیری جوان جنایتکار، وی درحالیکه تحت مراقبت ویژه کارآگاهان جنایی کرج قرار داشت به محل جنایت در گلستان یازدهم منطقه باغستان انتقال یافت و اقدام  به بازسازی صحنه جنایت کرد.

مرد جوان در جریان بازسازی صحنه به حسینی رازلیقی- بازپرس دادسرای جنایی کرج- گفت: به دعوت یکی از دوستانم ازکرمانشاه به کرج آمدم. شب حادثه زمانی که قصد پارک کردن خودرویمان راداشتیم با مردی درگیر شدیم. در همان لحظه بود که ناگهان ستوان فرید  با معرفی خود به عنوان مامور پلیس قصد داشت من و دوستم را به خاطر شرارت بازداشت کند.

افسر پلیس بعد از ‌آنکه مرا سوار خودرویش کرد، به سمت دوستم رفت ،اما وقتی قصد دستگیری او را داشت، در یک لحظه  از خودرو پایین پریدم و از پشت سر افسر پلیس را غافلگیر کرده و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به سینه‌اش زدم. پس از آن به کرمانشاه و سپس به اراک گریختم، اما در آنجادر محاصره پلیس قرار گرفتم.

نیما در ادامه بازسازی صحنه با صدایی لرزان گفت: تمام ماجرای تلخ در کمتر از چند ثانیه اتفاق افتاد،من هرگز قصد قتل نداشتم واز خدا و خانواده مقتول می‌خواهم مرا ببخشند.

کد خبر 29155

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز